Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratprosjekt


Aspmyra

Anbefalte innlegg

Okei, det er mulig det er naivt av meg å tro at Ã¥ bygge en gitar nærmest fra grunnen av vil bli en enkel jobb.

Men det tror jeg ikke, og vil ikke utføre en slik jobb alene. Jeg blir nok eldre og mer rutinert før jeg setter igang.

Men hadde vært greit å vite hva jeg trenger for å sette i gang et slikt prosjekt. Utgangspunktet skal være en Fender Vintage 1979 - modell.

Rent bortsett fra ledninger, strenger og skruer.

Hva mer trenger jeg?

stratprosjekt.png

FenderStratocasteredgeedition.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis det er å sette sammen en partsocaster du mener, sÃ¥ er ikke det sÃ¥ ekstremt komplisert da. Hvilke deler du trenger avhenger av hvilken kropp og hals du velger. Men en gitar bestÃ¥r jo av relativt fÃ¥ deler, sÃ¥ kikker du pÃ¥ en strat, sÃ¥ vet du omtrent hva du trenger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill vitale deler som pot'er, jackplug, kondensatorer, ledninger, plekterbrett, deksler, knober o.l fra Guitarfetish. Vel så høy standard og mye lavere pris. Gitarist er skammelig dyrt.

Tror jeg ville gått for pickuper fra Guitarfetish også. Vanvittig billige, låter fett og stort utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, gikk glipp av den delen ^_^ Du har '79 kropp og hals liggende?

Hehe, nope. Da hadde jeg ikke sittet og nølet med Ã¥ investere i nye deler til gitaren.

Det ligger mange ute på ebay f.eks. Og jeg har funnet en del på nettet.

De er ikke billig, så det absolutt en vurderingssak om man ønsker å gå så langt.

Derfor om jeg i så fall hadde kjøpt noe sånt så ville jeg fått den mest mulig lik en original Vintage 1979 Strat. ^_^

Endret av Aspmyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.