Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier VS Mexico


adoniz

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil så fælt ha en strat igjen, og begynte i utgangspunktet å kike på squier for å holde prisen nede. men etter å kikket litt på finn, ser det jo ut til at man får en Fender mexico til samme pris som en "bedre" squier. Da er det vel ikke mye å tenke på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at en god Squier koster rundt 3000,- ny. Gode brukte squiere er det nesten ingen av og en brukt MIM Fender starter på ca 2500-3000.

Det blir som med alt annet, sammenligner man nypriser med bruktpriser så er det jo stort sett ikke tvil om hvor man får mest for pengene :)

Når det er sagt, så er de litt dyrere squierne som lages for tiden veldig gode gitarer. Synd at ikke flere folk får sjansen til å prøve de. Det virker som om mange tror at alt fra squier er på linje med de aller rimeligste instrumentene de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre MIM med en eller annen asiahals. Igjen, ville jeg absolutt ikke ha kjøpt den uprøvd,

Om jeg ikke tar feil, ligger forøvrig alt den selgeren selger litt høyt i pris og er alltid litt ukurant på en eller annen måte. Manglende salg er vel også grunnen til at jeg har lagt merke til nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når annonsen først sier "fender stratocaster" i tittelen og gitaren ikke er det, ville jeg styrt unna.

Du får jo en original Fender Mexico til billigere enn det der. Etter erfaring så syns jeg at Mexico modellene er gode gitarer.

På øvingslokalet ligger det en Squier Affinity, Fender Mexican Stratocaster og en Fender American HW1 strat.

Av alle disse, er Mexicoen den beste uten tvil.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.