Gå til innhold
jantore

SRV Lenny Strat til 169.000

Anbefalte innlegg

Fordi man har lyst! Helt enkelt.

Vil gitaren ha interesse for nyrike gitarsamlere 10-15 år fram i tid - Ja

Er dem villig til å betale deg høvelig avkasting på din investering - Vet ikke

Det virker for meg som Fender allerede har skviset det mest ut av samlerverdien på disse gitarene.

Og med dagens finanskrise i USA vil jeg tro man kan få tilgang til mange gode eller bedre investeringsobjekter med 6 strenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil, var dette en modell som nesten ikke solgte.

Tror det er mange slike på lager rundt omkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ikke på at det er en god gitar, men prisen er fullstendig idiotisk. Ja, du kaster bort 150.000 hvis du kjøper denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke, dette er jo et leketøy som alt annet. Noen kjøper båt, noen kjøper motorsykkel, og noen kjøper sikkert gitarer til mangfoldig 100.000. Hver sin smak, jeg kunne godt gitt et par 100k selv jeg for den rette gitaren om jeg hadde hatt råd. Og ja, jeg hadde brukt den akkurat som enhver annen gitar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel først og fremst en gitar for folk som samler pÃ¥ spesialutgaver,og kanskje har bÃ¥de "SRV Number One" og "Rory Gallagher Tribute"

-utgaver i samlingen sin,blandt mange andre litt sjeldnere og mer eksklusive gitarer.

Og de kjøpes nok ikke for å bli brukt til daglig.Det er jo snakk om en investering,som ikke må forringes.Det må være litt rart å spille på en kopi av gitaren til en som er død,forresten.

Eller levende for dens saks skyld,f.eks. en Eric Clapton signaturmodell.Det hadde blitt helt feil for meg.

Jeg har jo min egen gitar som er unik for meg. :wub:

Ellers kan jeg nevne at "Lenny" modellen/kopien kom i desember 2007 og kostet 17.000 $.

Den originale "Lenny" ble solgt i 2004 for 623.500 $.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig tviler jeg at du får en gitar for over tretti tusen, ja, kanskje bare tyve, som er merkbart bedre enn en billigere. Den kan være penere, mer forseggjort, lagt mer arbeid i, men til slutt kommer man til punktet hvor det ikke er noen merkbar forskjell annet enn i mojo. Men for all del, mojo er kult, og har du lyst har du lov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hater sånne "Relic/Tribute/Closet" gitarer. Er gitaren slitt, sÃ¥ skal det være av spilling, ikke av en pussemaskin :ninja:

Endret av GittarDjådsh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte denne var ganske autentisk slitt da.. :) Satt visst noen mexicanere med taco tytene ut av øra og sneipen i kjeften og stumpa den akkurat sammen plassen som SRV gjorde.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
http://www.sound1.no/index.html?http&&...Produkt_ID=4344

Ok,den er unik,så nÃ¥ vil jeg gjerne høre noen gode argumenter for hvorfor noen skal kjøpe denne.

Ifølge annonsen sparer man 33.000 kr på dette kjøpet.

Eller kaster man bort over 150.000?

Ja. Man kaster bort jævli mye penger. Det er bare en gitar, en planke med en hals og noen duppeditter. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene til 90k er vel et fint musikkinstrument som det er meningen du skal spille på.

mens den andre til 300k er et samleobjekt/investeringsobjekt som du ikke må finne på å spille på? :lol:

Endret av jantore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leser om den billigste finner du fort ut at den ikke er original for fem flate øre :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes vel ikke en gitar som er verdt denne prisen uten gull eller diamanter på seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.