Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars sitt stuff


LilleLars

Anbefalte innlegg

Mitt gear:

Fender strat highway 1, GFS hottest pickups i neck og midt og Fat Pat i bro - hun heter Victoria

web.jpgweb.jpg

Ibanez AEL 40se (sånn ca.) en gitar jeg er svært fornøyd med, spesiellt med tanke pÃ¥ pris - hun heter Anki

web.jpg

(dessverre var ikke Anki hjemme idag, så for bli et gammelt mobil bilde)

Av pedaler har jeg Ernie Ball volume, T-rex Mudhoney, Nova system, Cry Baby Wahwah 95q - er veldig fornøyd med samtlige :) Mangler dessverre brett.

web.jpg

Har en Peavy bandit 112, nokså fin til transistor å være, men sparer opp til skikkelig røramp (banditen har forsovidt mer enn nok volum, volumknappen er skjeldent over 1 på kveldene)

web.jpg

Et casio keyboard jeg bruker mest som MIDI keyboard og inn i Pro Tools, det er forøverig helt ok (jeg liker da bedre pianotangenter med litt motstand)

web.jpg

En kronisk ustemt Morgan Kassebass, broren min er for lat for å dra med seg skrapet sitt hjem...

web.jpg

Mbox2, rull med kabel og en gjeng plugger (kan dessverre ikke lodde dem ennå :P), Boss DS-1 (som forøverig kan selges), Senheiser hodetelefoner, micstativ og popfilter. På bildet av ampen henger også micen, TSM mt87s.

web.jpg

Her er kroken med mye av stuffet

web.jpg

Gitaren som henger der er en hvit Washburn gitar som er 15-20år gammel (det var strengene også da jeg prøvde den første gang :P ), en konfirmasjonsgave til stemoren min, som ikke ble brukt stort. Så jeg for ha den i mellomtida :) den låter kurrant, kan aldri ha nok simple greie kassegitarer. Den heter Marie :)

Og sist men ikke minst, min fantastiske lille djembe og den nanosized gitaren (kaninører og vinflaske med med)

web.jpg

Har sikkert noe slantrende rundt om kring, en nylonstrenger jeg låte bort til en kompis og ikke henta tilbake, samme med en bitteliten squire amp. Og mamma har et trekkspill så det så :P

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nova system er veldig bra syntes nå jeg :) Driven var jeg ikke glad i før, men med bedre pickups lÃ¥t plutselig vrengen langt bedre. Veldig anderledes tone i vrengen enn mudhoney, men de samarbeider veldig fin:) kompressor gjør det den skal, og stÃ¥r stort sett pÃ¥. Reverben kan jeg stille akkurat slik jeg ønsker, heelt nyyydelig:) Pitch, her er det mye dritt men ogsÃ¥ noe faktisk fint, den som brukes mest er detune, dersom detune er stilt lavt (9 | -9) sÃ¥ lÃ¥ter dette som en cleanere chorus, uten all den swoshen chorus medbringer (lÃ¥ter rett Ã¥ slett ikke sÃ¥ 80-tall). Harmoniser er jo morsomt, og den fungerer bra, men er litt prinsippfast pÃ¥ Ã¥ aldri bruke den for at det skal lÃ¥te kult (billig triks:p). Boost, alltid kjekt med en liten cleanboost der det er nødvendlig. Delayen er veldig god, som nova delay, det eneste jeg savner er reversed delay, liker clean og dynamic delay best, nÃ¥ er ikke jeg sÃ¥nn wannabe u2 fancydelay mann da. Modulansjonseffektene liker jeg dÃ¥rligst, men det skyldes vel mest at jeg ikke liker modalasjonseffekter.

Den er veldig god i bruk, utrolig hendig live, den er derimot ikke like najs å sette opp. Lage nye brett med lyder, er ikke så stress, men alt er litt knottete. Det er helt sjuke muligheter i boksen, og jeg har ikke på langt nær funnet alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.