Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

redd for å få skraper i gitaren


Dr. Phil

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte for litt siden en (sapphire?) blå gibson sg 61 ressiue, det som er med denne er at det er en dyr gitar så jeg er nesten redd for å bruke den, og i dag da jeg spillte på den klarte jeg ved hjelp av noen metallknapper på buksa mi og lage noen fine skraper der gitaren ligger og hviler din når du sitter og spiller.

så jeg lurer på om jeg skal slutte å bruke den pga den blir jo oppskrapt sikkert, den synker vel i pris veldig hvis det er riper i lakken ? går det ann og få lakket den en plass hvis den blir veldig stygg?

dette var vel et litt meningsløst innlegg men ..

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis det at den synker i pris bekymrer deg så veldig, så ser jeg ikke hvilken glede du har av gitaren i det hele tatt.

Dessuten utgjør riper lite på bruktsalgprisen i det hele tatt. Så lenge gitaren ikke er herpa har det lite å si. Riper er en del av en brukt gitar.

En gitar som brukes blir slitt uansett, og så dyr var den ikke uansett, at den ikke kan brukes. Hadde den kosta en million hadde jeg skjønt det, men det gjorde den neppe. Folk betaler jo skjorta for gamle gitarer, slitte eller ei. Bruk den og nyt den, og la ripene komme som de må... det gjør ikke noe uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første ripene er bestandig irriterende.

Det du kan passe på, er å velge et belte som ikke kan skrape opp gitaren din. Det er første bud. Så gjelder det å oppbevare den i kofferten, og tørke av den med en klut hver gang du har brukt den. Vask hendene først.

Det å ha en gitar man ikke kan bruke, fordi man er for redd for den, er etter min mening meningsløst. Da bør du heller selge den, og kjøpe deg en gitar du kan spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du gitaren? For Ã¥ spille pÃ¥ den, eller se pÃ¥ den?

Om du ikke tørr å spille på den ville heller solgt den og kjøpt meg et par baller istedenfor :) no offence!

Kan man ikke dra nytte av en gitar på noen annen måte enn at den dekorerer veggen synes jeg egentlig det er litt bortkastet.

Du kan sikkert få en gitardoktor til å lakke opp igjen litt, men det spørs om du tjener på det.

En slik liten lakkering får nok ikke gitaren til å se 100% ut igjen uansett, vil du det, så må du lakkere hele på nytt - og da har du med engang tapt pengene dine på det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var utrolig redd for Ã¥ fÃ¥ en ripe i min Tele. Men da den første ripa/hakket kom, som er umulig Ã¥ unngÃ¥ pÃ¥ bruksting, ble jeg nesten litt letta. Fikk følelsen av at nÃ¥ var den worn in, og jeg har ikke brukt gitaren sÃ¥ mye som etter dette. . Ikke det at jeg gir f... i riper og hakk nÃ¥, jeg er tross alt glad i gitaren min, men det var pÃ¥ en mÃ¥te godt Ã¥ fÃ¥ unnagjort "jomfruhakket". Nei, bruk gitaren og kos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) da jeg sa jeg skulle slutte å spille pÃ¥ den var vel Ã¥ ta litt hardt i ^^ for d er jo en utrolig god gitar sÃ¥ jeg kommer til Ã¥ fortsette Ã¥ spille pÃ¥ den. jeg synes bare at det er veldig greit nÃ¥r du har en gitar som ikke er vært sÃ¥ mye for da kan du drite i om du fÃ¥r skraper, feks en squier gitar jeg har som jeg skal bytte mikker pÃ¥ er jo helt gudd det for da slipper jeg og tenke pÃ¥ i det hele tatt pÃ¥ om jeg fÃ¥r skraper iden . ikke at jeg skal gjørspÃ¥ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for dyr gitar :)

En gitar er et fint håndtverk OG et verktøy, du mÃ¥ tørre Ã¥ bruke den, og ta godt vare pÃ¥ den.

Min hovedgitar er ganske dyr, dyrere enn den blå sg'n men lakken bak er på enkelte steder slitt ned til treverket. Den er fortsatt tatt veldig godt vare på. Har slitt ut en del beltespenner også

Btw, er det den SG'n som var annonsert på Finn, i bergen? kikket en del på den selv...sikle Få opp noen ordentlige bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte for litt siden en (sapphire?) blå gibson sg 61 ressiue, det som er med denne er at det er en dyr gitar så jeg er nesten redd for å bruke den, og i dag da jeg spillte på den klarte jeg ved hjelp av noen metallknapper på buksa mi og lage noen fine skraper der gitaren ligger og hviler din når du sitter og spiller.

så jeg lurer på om jeg skal slutte å bruke den pga den blir jo oppskrapt sikkert, den synker vel i pris veldig hvis det er riper i lakken ? går det ann og få lakket den en plass hvis den blir veldig stygg?

dette var vel et litt meningsløst innlegg men ..

takk for svar

Veit du hva kompis! Hvis du klarer å spille den gitaren så den blir skikkelig slitt, så stiger verdien på den med en gang. Til mere slitt til mer er den verdt i enkelte kretser. Stå på, rip opp og spill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for dyr gitar :)

En gitar er et fint håndtverk OG et verktøy, du mÃ¥ tørre Ã¥ bruke den, og ta godt vare pÃ¥ den.

Min hovedgitar er ganske dyr, dyrere enn den blå sg'n men lakken bak er på enkelte steder slitt ned til treverket. Den er fortsatt tatt veldig godt vare på. Har slitt ut en del beltespenner også

Btw, er det den SG'n som var annonsert på Finn, i bergen? kikket en del på den selv...sikle Få opp noen ordentlige bilder!

ja det var sg'n fra bergen ;) jeg skal legge inn noen bilder snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.