Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

8 strengers bass


Jørnan

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vurdert å kjøpe en 8 strengers bass (med doble strenger EADG, ikke 8 forskjellige). Meningen er å bruke den til spilling der bassen høres ganske tydelig, men der det er enkel spilling. Er dette noe jeg bør gjøre, eller er 8-strengers bass rett og slett meningsløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Kjør pÃ¥, Har hatt en 12strenger, og det høres rÃ¥tt ut. MÃ¥ vel kjøpe en til en gang :P Vurderer om jeg og skal prøve 8 strenger, se om det er stor forskjell, men det blir nok ikke før om noen mÃ¥neder enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ... Det frister veldig nå! Jeg har egentlig utelukket 12-strengere fordi jeg har hatt en slags idé om at det rett og slett blir for mange strenger, men kanskje det er verdt Ã¥ ta en titt pÃ¥ ogsÃ¥ =) Jeg har egentlig lovet lommeboken min at jeg ikke skal kjøpe bassutstyr i Ã¥r, men jeg har vært uærlig mot lommeboken tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Man skal aldri love lommeboken noe som helst du! :lol:

Nei, synes ikke det ble for mange å stemme.. det ble liksom 8 ekstra Ã¥ stemme, men spilling gÃ¥r helt greit, dog du mÃ¥ ha litt flatere finger plassering pÃ¥ høyre hÃ¥nden, for at alle strengene skal klinge likt og ikke noen bli dempet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først og fremst pÃ¥ at man mÃ¥ ha veldig flate fingre for Ã¥ presse tre fingre ned samtidig, men litt stemming blir det ogsÃ¥, ja :P jaja, jeg skal nok overleve begge deler. Men jeg mÃ¥ inrømme at bilen er en sterk konkurrent til musikken nÃ¥r det gjelder lommeboken, jeg trenger den tross alt for Ã¥ flytte meg og bassen rundt :P Time will show! Har sett noen billige pÃ¥ eBay, skal nok ikke se bort fra at jeg kjøper en 8 eller 12-strenger i pÃ¥sken, da jeg skal til New York ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er KANON fornøyd med min 8-strenger, den låter digert og brutalt, helst med en liten touch av vreng på. Glimrende i metalbandet jeg spiller i som har bare en gitarist. Den er tung å ha på seg og tung å spille på, men det er verdt det. Merker at jeg spiller litt annerledes på den en på 4- og 5-strengere, det blir tyngre og mer utfylling av lyden, på en måte. Bygde min med Warmoth hals som anbefales! Veldig bra kvalitet og fin pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør pÃ¥, Har hatt en 12strenger, og det høres rÃ¥tt ut. MÃ¥ vel kjøpe en til en gang :P Vurderer om jeg og skal prøve 8 strenger, se om det er stor forskjell, men det blir nok ikke før om noen mÃ¥neder enda :P

Skulle hilse til deg fra bassen, den er innlagt idag hos Henki for å få spjelket nakkebruddet sitt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Han kunne fikse det ja? det er bra! Håper hun blir frisk!

Regnet i grunn med at en gitarmaker kunne fikse det, men vi har ikke sånt her i Kristiansand som jeg har fått med meg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.