Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ayreon - The Human Equation


flowerking

Anbefalte innlegg

Har fått tak i promo på den nye skiva til Ayreon, "The Human Equation" og må bare bøye meg i støvet. Arjen Anthony Lucasen har gjordt det igjen og denne gang til de grader!!! For de som kjenner til og liker det han har gjordt tidligere så vil jeg bare be dere alle gjøre dere klar til ei enorm skive. Det er ei dobbel skive fullspekket med knall låter, gode tekster, enorme musikere og vokalister og ikke minst, en sinnsykt bra storry.

Jeg vil påstå at dette vil bli ei skive som er på samme nivå som "Into the elctric Castle" (om ikke enda bedre).

Til alle Ayreon-fans.

GLED DERE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare hørt The Universal Migrator platene. Vil tro det er i samme ånd, men er det det?

Egentlig ikke. Både "Into the electric castle" og "The human equation" er mye mer gjennomført og progressivt album en noe annet Arjen (Ayreon) har kommet med. De har også en del inspirasjon fra 70-talls prog, noe som jeg er veldig svak for og som gjør at jeg har veldig sansen for disse to skivene i forhold til annet Ayreon-materiale.

Men sjekk ut "Into the electric Castle" og se selv.

Smaken er som sagt som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv så mener jeg jo at Universal Migrator pt II er noe av det beste som er laget.... De har også et 70'talls sound blandet med et metal sound... og de er også progressive... forskjellen er vel at UMpII er egentlig en metal plate... mens Into the Electric Castle er en progrock plate...

UMptI hadde også sine lyspunkt, men den ligger også mer mot progrock enn metal synes jeg...

Var forresten ikke så stor fan av Star One... følte den manglet noe som UMpII hadde....

Men hver sin smak... Uansett... Arjen er en sinnsyk flink musiker og komponist...

Gleder meg til å høre den nye plata, siden jeg faktisk er en stor progrock fan også... Selv om det går hovedsaklig i metal... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

The Human Equition er så absolutt til å anbefale !! Den har gått jevnt og trutt en stund her nå, klarer lissom ikke å legge den fra meg..) Et ekstra pluss er at denne gangen er James LaBrie fra DT med på et par av låtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.