Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The New Canon Rock&I'm Alright Live


jonmathias

Anbefalte innlegg

Å herrregud, er ikke folk ferdige med denne låta enda?

Cover av en cover av en cover av et klassisk stykke? Det kan ikke slå feil, vettu.

Nå kom jeg forresten på at jeg ikke har nevnt gitarspillet enda. Teknikken er grei nok, kanskje litt upolert for akkurat denne låten, men det er ingen alvorlige feil å spore. Det jeg reagerte på var at gitaren ofte var usynkronisert med rytmesporet. Om dette har noe med miksen å gjøre, det vet jeg ikke, men det høres litt famlende ut til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei. takk for tilbakemeldinger å slik. kommer godt med til neste gang jeg skal spille den=)

når det gjelder teknikken min, er den langt fra perfekt. da jeg bare har spilt i snart 2 år, og ikke har så lang erfaring.

det samme gjelder det at jeg ''ramler'' litt ut av rytmen enkelte steder. men sånn blir det bare når man spiller live;)

selv synes jeg lyden var upåklagelig, men lyden ble ganske kraftig redusert på filmen, og i tillegg litt dårligere da jeg lastet den opp.

Oasen Studio hadde også satt opp mikrofoner rundt om i salen også, men det var en eller annen lys-mann eller noe som dro de ut;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Yngtchie...

Bryr meg ikke så hardt hva som ser rart ut og ikke når jeg spiller. Føler meg mer komfortabel når jeg sitter.

Er jo hvordan spillinga høres ut som teller, ikke om jeg sitter eller står, etter min mening;)

For deg, kanskje, men ikke for publikum. Det er gørr å se på en gitarist som sitter og spiller til en CD-plate.

Du burde helst øve stående, da blir det lettere å gjøre det samme live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rotete og surt. Også synes jeg det var litt vel uoriginalt låtvalg, med Canon Rock. Jaja.. Mulig den er kommet for å bli, desverre.

Dog kledelig gitarlyd, og ellers ålreit gitarspill, selv om jeg synes det virker litt famlende. Et par år til på baken, så blir han nok ganske god, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv mener jeg det er et middelmådig klassisk stykke som har fått et totalt unødvendig "rocka" arrangement. Melodien er så sliten og oppbrukt at det ikke er overraskende at den er så populær.

Jeg vet ikke hvor godt kjent du er med all den fantastiske originale gitarmusikken som er laget opp igjennom tidene, men det er verdt å sjekke ut hvis du vil bli en bra gitarist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klar over at det er et arrangement av et svært gammelt stykke av Johan Pachelbel, men er fortsatt drit tøft.

Har du hørt om Mattrach? fransk kar som lager mye original musikk. foreslår at du søker opp han på youtube, han lager fitte bra musikk. Forresten han som har laget den versjonen av canon rock som jeg spilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klar over at det er et arrangement av et svært gammelt stykke av Johan Pachelbel, men er fortsatt drit tøft.

Har du hørt om Mattrach? fransk kar som lager mye original musikk. foreslår at du søker opp han på youtube, han lager fitte bra musikk. Forresten han som har laget den versjonen av canon rock som jeg spilte.

Jeg kjenner til Rach, og det var hans versjon godeste Euphor siktet til da han pratet om å presentere melodien i låten. Selv er jeg ikke spesielt begeistret for Rach som gitarist, ei heller som låtskriver, men det er jo bra at unge gjør seg bemerket som instrumentalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.