Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har hatt første gitartime med Mads Eriksen!


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

har tatt noen timer hos ham (ikke privat, et sånt med flere med) og mÃ¥ si at man lærer utrolig mye. Følte jeg forbedret meg for hver uke som gikk. Skikkelig gøy! Og bare det Ã¥ se pÃ¥ en sÃ¥ dyktig gitarist spille er jo verdt alle pengene i seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt noen timer hos ham (ikke privat, et sånt med flere med) og mÃ¥ si at man lærer utrolig mye. Følte jeg forbedret meg for hver uke som gikk. Skikkelig gøy! Og bare det Ã¥ se pÃ¥ en sÃ¥ dyktig gitarist spille er jo verdt alle pengene i seg selv :P

Ja, er helt med på hva du mener. Føler allerede etter en dag, at jeg vet så mye mer! Hvor skal dette ende liksom?? He he.. Også er han en utrolig sympatisk fyr, veldig flink å backe deg opp hele veien! Er utrolig glad for at jeg meldte meg opp;-) Og som du sier, bare det å se han spille er jo drit fett i seg selv! Tror den mannen ble født med et plekter i hånden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett, lykke til =)

Har tenkt flere ganger på selv og begynne med timer, men blir aldri noe. Jeg er mer av typen som skal lære alt selv :P

Vel, har tenkt på det i over 10 år, men har vel egentlig innsett at jeg er hva jeg er, uansett hva det innebærer av begrensninger :lol:

Lærer da litt av seg selv og andre ellers og, så skal vel overleve, selv om jeg gjerne skulle vært mere skolert.

Eneste grunnen til at jeg er glad for at jeg er fryktelig lite skolert, er at det for min del ikke finnes så veldig mange regler, noe som _enkelte_ av de mer skolerte musikere jeg kjenner og har truffet har fryktelig vanskelig for å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns prisen er alt for drøy jeg, men har man pengene er det vel bare å kjøre på!

Isolert sett kan 450,- i timen være drøyt, men sett fra Mads' side er det nok et minimum. Dette er jo jobben hans, og han har sikkert kone/barn/hus/bil som skal betales for. Da er 450/t egentlig ganske lite...

Men for all del, kjøper skal føle at han får valuta for pengene.

Jeg tok 2 timer med Mads en gang jeg var i Bergen i 1996(?), og har sjelden lært så mye på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hos gitarlærer som har 5Ã¥r med musikkutdanning bak seg, kommer til nytte:) Dette er inkludert i skolepengene (gÃ¥r pÃ¥ steinerskole), og det er pretty sweet, tror timeslønnen der er høyere, rundt 5-600 timen. Jeg betaler jo 20% av skolepengene mine selv (staten støtter bare 80% av steinerskolen), med tanke pÃ¥ gitartime hver uke og det blir europaturne i mai sÃ¥ tror jeg ikke jeg har kommet helt fælt ut av det økonomisk :) hurra!

Men flott at du har kommet deg til lærer, mye man ikke kan lære seg i en bok :) Må si jeg hadde mye av samme følelsen etter min første gitartime "dur...? moll...? skala??" - så ille var det muligens ikke, men dere tar poenget. Fikk forresten en litt artig oppgave, "spill Gdur skala med 4toner på hver streng" - dette er jo utrolig lite hendig fingerstillingsmessig og alt sånt, men da lærer du deg ihvertfall å lytte til om du spiller riktig, fordi den ihvertfall ikke sitter i fingerne. Var veldig spennende i begynnelsen om jeg faktisk ville ende opp på en G (tilbake).

Løpe til T-banen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig hva som regnes som dyrt. Hvis jeg skal så mye som løfte en finger på jobben så er det 870 kr/time. 450 kr er gi-bort pris. Faen et under at han greier å leve av det etter skatt bla bla osv. Musikere har alltid hatt en alternativ oppfattelse av økonomi. Prøv å ringe en advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig hva som regnes som dyrt. Hvis jeg skal så mye som løfte en finger på jobben så er det 870 kr/time. 450 kr er gi-bort pris. Faen et under at han greier å leve av det etter skatt bla bla osv. Musikere har alltid hatt en alternativ oppfattelse av økonomi. Prøv å ringe en advokat.

Dette er Glukes måte å fortelle GN at han tjener 870kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Glukes måte å fortelle GN at han tjener 870kr timen.

Ha ha, ja hadde det enda vært så vel da skulle jeg hatt jævlig mye mer gear. Jeg bare lurer på om de som syntes 450 kr timer er dyrt egentlig har betalt for noen ting noen gang. Prøv å gå til tannlegen eller bestill en rørlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.