Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang. Boss effekter


bantex28

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med boss sine distortion stompboxer?? vil ha litt petrucci-aktig lyd og har tenkt på metal-core mega-distortion eller ds-1. Er ikke sikker på om ds-1 er så god på sånn type vreng? Noen som kan beskrive forskjellen på disse?

Og hva er forskjellen på overdrive OD-3, super overdrive SD-1 og bluesdriver lydmessig???

Endret av bantex28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått på følelsen av at metal zone er veldig spinkel og alt for fuzzy. men det er ut ifra hva jeg har lest og hørt på youtube da.

Jeg sikler egentlig mest på mega distortion eller metal core. Noen som vet hva som er forskjellen på disse lydmessig?? Hvem av de ville du foretrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel ment til litt forskjellige ting. Overdrive er vel mer «ren vreng» mens Super Overdrive er mer som Tubescreamer, transparent og clean og velegnet til boost. Ikke gå for Mega Distortion, det er kanskje den mest stusslige vrengpedalen jeg har prøvd! Metal Zone er akkurat så spinkel eller feit som du vil ha den, da den har en temmelig kraftig EQ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne i forhold i mega distortion da? Hørt at den er veldig voldsom med masse gain og lite mellomtone. Det jeg sikler etter er en litt mer petrucci lignende tone. En Hard crunchy tone.

Har ikke prøvd mega dist, men Metal Core har bøttevis med mellomtone om du skrur den til det. En ganske allsidig pedal i grunn. Kan få alt fra vepse-fuzz til chug chug lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kan skru og skru og aldri finne fet lyd, rett og slett fordi ampen du kjører den igjennom har MINST like mye å si da det kommer til lyd. Jeg fikk en Keeley Boss Blues Driver til å høres ut som selveste Satan på speed da jeg kjørte den gjennom min Peavey 5150 og xxx kabinett på clean kanal. Vil helst anbefale keeleymodellene. De er rett og slett..... bedre!! skjekk ut Keeley Boss overdrivene. De låter kung ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del Boss-pedaler, og eneste vrengpedalen jeg har vært fornøyd med er Bluesdriver.. Du burde sjekke ut andre merker. Boss lager generelt OK pedaler som er robuste og allsidige, men vreng har de ikke fått helt dreisen på. Men som det blir sagt her så har amp'en veldig mye å si! Noen vrengpedaler låter kanonbra på en amp, men dritt på en annen. Prøv å finn en som matcher din amp bra! Jeg har brukt en Bluesdriver som en mild vreng lenge, men fikk alltid det problemet at om jeg ville ha en skikkelig bright og crisp clean-lyd kom Bluesdriverer'n til å låte spisst. Så jeg måtte alltid velge om jeg ville ha fin vreng eller fin clean.. Med andre ord: Jeg hadde ikke en pedal som matcha amp'en min noe særlig.. Nå har jeg byttet den ut med en Mudhoney, og den funker som ei kule!

Det er jo ikke lett å få prøvd pedaler på egen amp før man kjøper de, men du kan i det minste prøve de på en forsterker i sjappa du synes låter noe i samme land som din egen.

Og som alltid så må jeg jo skryte av Radial Tonebone Plexitube! Den er best, størst og dyrest! :lol:

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.