Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Data som amp?


humre

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med å bruka datan til amp? uten noe annet enn el-gitaren og datan? Skulle gjerne hatt et program som klarte å få det til. har Prøvd Guitar Fx Box. men det funka ikke.. Vet ikke helt hvorfor men. Det hadde vært konge vist noen viste om et sånt program :P

-Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha et godt nok lydkort, ellers får du muligens latecy/forsinkelser og støy.

kommer an på dit tlydkort. Last ned prøveversjonen av Guitar Rig og prøv.

Nja, tror vel de fleste lydkort som er laget til musikkproduksjon skal klare det.

Skal være litt forsiktig nå siden det kan virke som reklame, men jeg fikk null latency med mitt gamle lydkort, et ESI Mia.

Det er vel noen år gammelt nå, og jeg fikk det for 500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IK Multimedia laget i sin tid et lite program som het Amplitube UNO. Det var gratis, og var nok ikke verdens mest avanserte forsterkersimulering, men det var gratis ^_^ Du kan søke på nettet og se om du finner det en eller annen plass.

Nå for tiden får du Stealthplug til under tusenlappen; da får du et (veldig) enkelt lydkort - eller skal vi heller si "lydplugg" - samt Amplitube 2 Live programvaren. Programmet gir deg mulighet til å leke med litt ulike forsterkere og effekter.

Jeg har selv Amplitube 2 (litt mer avansert program), og det funker helt greit når du øver på egen hånd, ikke minst fordi du kan spille sammen med lydklipp og du kan også justere hastigheten på lydklippet slik at du slipper å stemme gitaren opp og ned hele tiden. Om jeg vil selge rørforsterkerne mine og kun bruke Amplitube? Nix, nope, njet. Men til å teste ut ting uten å måtte rote med masse kabler osv funker det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tror vel de fleste lydkort som er laget til musikkproduksjon skal klare det.

Skal være litt forsiktig nå siden det kan virke som reklame, men jeg fikk null latency med mitt gamle lydkort, et ESI Mia.

Det er vel noen år gammelt nå, og jeg fikk det for 500 kr.

Sikkert sant nok, men nå snakker jeg om intergrerte "stock" lydkort i PC'er, da det er mange som ikke har eksterne lydkort.

F.eks så kan jeg ikke bruke lydkortet på min bærbare pga både støy og lantency, selv om ASIO-drivere hjelper mye på.

Mens den eldre stasjonære funker bedre. Har du Mac, så er problemet løst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.