Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ymse kabinettprosjekter


Anbefalte innlegg

Er visst lenge siden jeg har vært her, tenkte jeg skulle lempe opp noen bilder for å vise at jeg enda lever. Har også et fancy hi-fi amp prosjekt på gang, stay tuned (plexiglass er garantert!)

Kabinettet til en kar:

78.gif

77.gif

76.gif

Mitt eget:

75.gif

74.gif

73.gif

Siste der er tatt med blits og ser litt mystisk ut, men dere skjønner tegninga. Ingen regnskog er skadet i produksjonen av kassene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli smooth! Fine eikeplater. Er det du har brukt på det øverste kabinettet også? Og brukte du Herdinds lakkbeis + klarlakk? spm har vel blitt stilt over her, men regner med at du brukte jig over håndoverfres på dovetailsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trend sin dovetail jig, kombinert med den uslitelige elu-fresen (erstattet av dewalt dw615 og trend T5 - T5 anbefales, dog er dewalt sin helt ålreit) ;) Har en egen kun til sinkfresing, sÃ¥ slipper jeg Ã¥ stille dybden hver gang. Platene i disse kabinettene er av bjørk, øverste er fra optimera (møbelkvalitet, 19mm og flotte som fÃ¥) mens mitt eget kabinett er laget av ei voldtatt hylle fra ikea :P Ikea-platene har noe kvist som ikke ser allverdens ut, men det fÃ¥r duge foreløpig.

Jeg brukte herdins posebeis nr 52, mahogni. Den blandes med kokende vann, røres/ristes og påføres, etterfulgt av klarlakk. Vanntynnet lakk kan reagere med og løse opp beisen, så det er lurt å bruke herdins egen lakk til formålet her.

Elementene er Eminence texas heat, som låter beinhardt og perfekt til mine formål. Når det gjelder kabinettpriser har jeg vel skrevet fra 2500 og oppover, som burde være overkommelig :) Elementpriser har steget noe siden finanskrisa da, men er fortsatt ikke helt i taket.

Endret av Deformed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flotte kabinett!!

Akkurat sånn jeg har planer om Ã¥ bygge mine kopier av CAA 1x12. Har bjørkeplater 21mm og celestion V30 element liggende klart. Mangler kun litt eksakte mÃ¥l... Noen som har eksakte mÃ¥l pÃ¥ CAA 1x12 forresten?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Platene i disse kabinettene er av bjørk, øverste er fra optimera (møbelkvalitet, 19mm og flotte som fÃ¥) mens mitt eget kabinett er laget av ei voldtatt hylle fra ikea :P Ikea-platene har noe kvist som ikke ser allverdens ut, men det fÃ¥r duge foreløpig.

Klart det er bjørk, tenkte meg ikke om :P Kjøpte meg noen sånne plater selv, og de var ganske mye dyrere enn furu, men satan så flotte! :)

2500 er uten elementer det, regner jeg med? Mulig intr. i et tomt kabinett :) Er så fornøyd med det jeg kjøpte av deg, får lyst på ei kasse til :) Sender på en PM jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.