Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken plexi er dette?


Roe

Anbefalte innlegg

Vanskelig å ta det der på verdiene syns jeg. Når kom den modellen?

Ser at du har laget en oversikt over utviklingen av 100wattere på Metro Amp forumet.

Har du også noen oversikt over ca. datering over lanseringen av de forskjellige modellene?

denne kom tidlig 67. utgangstrafoen ble først lagd i februar 67. Eksakt datering er vanskelig med marshall. sjekk hele kretsen, all komponenter med koder og serienummeret. din er vel tidlig 66 el sent 65?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne kom tidlig 67. utgangstrafoen ble først lagd i februar 67. Eksakt datering er vanskelig med marshall. sjekk hele kretsen, all komponenter med koder og serienummeret. din er vel tidlig 66 el sent 65?

Jeg regner med at alle dual OT ampene ble laget i november eller senest tidlig desember '65. Den første utgaven med impedansevelger på trafoene (Drake) ble første gang brukt av The Who 13 november 1965. Drake OT'ene på min ble levert november '65.

De første 100w OT'ene fra Drake ble også levert november '65, og jeg regner med at de ble satt rett i produksjon.

Det er sterke indiser på at også skiftet fra block logo til script logo startet samme måned.

Tror at datoene for når forskjellige trafoer ble levert Marshall kan være nyttig informasjon for datering av ampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har satt en CF nede på V2, har hørt at det er et av de beste stedene Ã¥ sette en CC.

ja, CC på anoden utgjør en STOR forskjell. men jeg liker ikke CC der. :D

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at alle dual OT ampene ble laget i november eller senest tidlig desember '65. Den første utgaven med impedansevelger på trafoene (Drake) ble første gang brukt av The Who 13 november 1965. Drake OT'ene på min ble levert november '65.

De første 100w OT'ene fra Drake ble også levert november '65, og jeg regner med at de ble satt rett i produksjon.

Det er sterke indiser på at også skiftet fra block logo til script logo startet samme måned.

Tror at datoene for når forskjellige trafoer ble levert Marshall kan være nyttig informasjon for datering av ampene.

enig i det, men avogtil hadde marshall delene ligger på en arbeidsbenk enn de andre. det betyr at en og samme endring blir gjennomført på forskjellig tidspunkt. plutselig bruker de noen gamle deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er store variasjoner ute og går, og nesten umulig å holde oversikten over hva Marshall gjorde når.

Men jeg ser ingen grunn til at Marshall skulle fortsette å sette inn to JTM-45 OT, når 100w OT ble levert.

Regner også med at de nye 100w ampene var flaggskipet, og fikk de nye flotte script logoene.

Restopplag ble kanskje brukt på ting som ikke var nyheter, og på eksportamper. (det siste er det en del eksempler på)

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.