Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SINNSYK Feedback!


doph

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn, at jeg gikk til innkjøp av en brukt Triaxis...

Jeg brukte min mesa boogie F-100 combo, som sluttrinn, og med min fender fat strat, så gikk dette som smurt....

Men så skrudde jeg opp volumet... Og som tittelen sier; jeg fikk en enorm feedback.... det var ikke vanlig feedback, som jeg kan kontrollere med volumbryteren på gitaren, dette kom hvert millisekund, altså hele tiden...

Men, når jeg nesten ikke hadde volum på, da kunne jeg spille uten feeding (selvsagt)

Men da jeg skulle bruke Gibson LP'n, da kunne jeg ikke spille i det hele tatt, det hylte å skreik.....

Dette var da ikke på clean kanalene, men på litt hissig crunch, og distortion....

MERK: jeg hadde ingen effektbokser eller noe som helst, kun gitar - preamp - sluttrinn.

Jeg gikk til anskaffelse av et peavey classic 60\60 sluttrinn ( mens jeg leter etter et fint brukt 2:90 , eller et marshall el34 50\50 )

jeg kunne da spille en anelse høyere, men igjen samme gamle problem....

Noen som har en anelse hva som kan være galt? Kan jeg være så heldig at det bare er rørene som begynner å bli litt slitne?

For the record:

Det er ikke snakk om et høyt lydnivå her, men et respektabelt nivå.... Som en rockegitarist er det et lavmål, når lydmannen spør om du ikke kan guffe litt mer....

jeg har ikke unormalt mye vreng på heller, en del er det jo, men ikke mer en det må være :-)

Setter pris på om noen tar seg bryet å kommer med innspill.

På forhånd takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et av preamp-rørene dine er mikrofonisk.

What to do? Ta av dekslene på alle preamp-rørene dine. Skru volum/gain på ampen så høyt du klarer, UTEN å tippe over i feedback. Helt på grensa med andre ord. Så tar du og tapper forsiktig på rørene, ett av gangen, med en blyant. Da bør du kjapt kunne høre hvilket rør som reagerer unormalt kraftig på blyant-tappingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.