Gå til innhold
Tonje

alfwood. Nybegynner

Anbefalte innlegg

Er nybegynner og skal egentlig akkurat begynne å lære meg og spille gitar. Så kommer spørsmålet; Hvilken gitar skal jeg velge?

Har ikke så alt for mye å bruke på en gitar så utvalget blir nok litt snevert, men likevel. Har sett etter en med nylonstrenger, men ellers vet jeg ike helt hva jeg ser etter. Skulle gjerne hatt en gitarpakke og snublet over en gitarpakke på gitarbutikken.com. Det var en alfwood-gitar. Noen som vet noe om denne?

Ellers har jeg også funnet en Epiphone DR-90 i gitarpakke som jeg vurderer. Noen som vet noe om denne?

Setter også stor pris på anbefalinger opp til 2000 kroner dersom noen har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan Tonje.

Velkommen til GitarNorge.

Skal du ha det sikreste, beste og mest behagelige alternativet til å starte opp med gitarspilling på , så kjøper du en nylonstrengsgitar.

Det er ikke kult, ser ikke bra ut foran speilet, og antall effekter man kan bruke er null.

På den annen side, er teknikkene du lærer, grepene og sangene man kan spille brukbare for resten av livet.

Det som er litt dumt, er at gode nylonstrengsgitarer ofte koster mer enn 2000 kroner.

Jeg vil anbefale det å ta deg en tur til den lokale musikkhandleren, og finne en kassegitar som har lav strengehøyde. Veldig god lyd får du ikke uansett i den prisklassen. Helt sant.

Til å begynne med, spiller det da ikke den store rollen. Med en gitar med brukbar strengehøyde, en god lærebok, og Internett, har du alt du trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Castor; en klassisk nylonstrenger er fint sted å begynne. Disse gitarene har litt bredere hals og større streng-avstand. Det gjør det lettere med bla fingerspill.

Hvor mye du vil bruke er avhengig av økonomi og hvor mye du vil satse på gitar. Alhambra produserer gode gitarer til forholdsvis rimlig penge (3000 og oppover), ellers kan du sjekke ut Yamaha, Ibanez eller Cort sine modeller. Jeg har en Alhambra selv som jeg er kjempefornøyd med. Har liten erfaring med de andre merkene, men de har godt rykte på seg ;)

Det aller viktigste er at du finner noe du blir fornøyd med. Og prøvespill før du kjøper! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.