Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trommer??


localhost8080

Anbefalte innlegg

hei :D !!

jeg lurte om noen av dere vet om det finnes noe program for å lage tromme/bass beater som det går ann å ha i bakgrunnen når jeg spiller... det er ikke alltid jeg kan spille med band, og da kunne det være greit å kunne lage sine egne beats jeg kan spille til med gitaren... noen som vet om noe progam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo programmere trommer i hvilken som helst sequencer ? .. Og bruke en VST trommemaskin eller en sampler.

Jeg foretrekker Nuendo som sequencer.

Native Instruments Battery er en relativt ok trommemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sequenser synes jeg Cubase er bedre enn Nuendo, i og med at Cubase har bedre støtte for midi (hvilket jo faktisk er sequensing). Derimot er Nuendo hakket vassere på audio.

Har vurdert om jeg skal hoppe over på Nuendo selv egentlig, men er ikke sikker på om jeg trenger de ekstra finessene, som 10.1 surround. Driver ikke med så mye filmscore akkuratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nuendo er knall på midi.. cubase og nuendo bruker samme hovedkoden, eller hva man skal kalle det.. bare interfacet og litt forskjellige finesser som er forskjellen. Jeg opplever ihvertfall bedre stabilitet med Nuendo i forhold til Cubase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i hovedsak er de like, men det er faktisk små forskjeller, selv om det i versjon 2 nå ikke er så mange forskjeller. Og stabilitet er et av de argumentene som gjør at jeg har lyst til å bytte...dvs...det VAR, for Cubase SX.1.06 har ikke vært ustabil for meg noen gang. Og jeg hører at SX 2 også skal være fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Jeg tar opp denne tråden igjen!

Er det noen som kan anbefale noen program man kan programere trommer? Jeg testet et gratisprogram som het Rythm Rascal eller noe, og det funket helt ok. Men jeg er på utkikk etter andre programmer. Helst gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.