Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fleabass inc


p_bassmann

Anbefalte innlegg

Flea sin kontrakt med Modulus har nett gått ut og med det annonserer han sin egen bass fra eget firma. Han sier selv at dette blir en serie med basser med ein pris som egner ser for nybegynner, men et instrument som har kvalitet nok til at han lover å bruke den på Chili peppers turne. Full scale utgaven koster 499 dollar, men det er også ein 3/4 scale ute for 399 dollar. Bassene er bygd i Asia, men blir sendt til "fleas crew" i California for fult oppsett før salg. Ideen til dette har han fått gjennom sitt prosjekt med sin musikkskole som han har oppretta og driver i pausen sin fra Chili Peppers der han har erfart at elevene dukker opp med typiske billigbasser med dårligt oppsett og generelt lav kvalitet.

flea_image2B_121708.jpg

Litt sære farger og form.

Så ka tror dere? Et forsøk på å tjene penger, eller et bra tiltak fra en snill mann? Eg kunne vertfall tengt meg å sjekke disse ut nermere og har derfor send forespørsel på shipping til Norge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke helt jeg. De bassene så jo ut som leketøy, kanskje bortsett fra den svarte. Ikke er det noe problem å få tak i basser i USA til $500 som er veldig gode heller.

Men hvis dette faktisk blir såpass gode instrumenter som han påstår burde det hvertfall selge. Tviler på at han gjør dette bare for å være snill... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ser jo ut som de er laga av plastikk.. :P Men eg stiller meg litt åpen forløbig, til eg har prøvd eller sett/hørt en skikkelig anmeldelse av bassen. Egentlig tror eg heller ikkje han gjør det for pengene sin del i og med at han lett kunne gått sammen med Modulus eller kanskje til og med Ernie Ball og laga ein signaturbass og sikkert tjent mer på det. For det andre tror eg fyren har nok peng. Og for det tredje driver han jo musikkskoler uten noe form for profit, og det virker som har brenner litt for de unge håpefulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

^ Blir alltid useriøst når gitaristene beveger seg inn her..

De ser i grunn greie ut, jeg synes det er lakken som får de til å se billig ut (Har jeg alltid synest om solid fargede oransje og grønne basser uansett). Jeg tviler ikke et sekund på at Flea kommer til å bruke de der om han sier det, han virker som en av de ærlige stjernene som er oppriktig opptatt av å gi noe tilbake for det han har fått. Ernie Ball lager ikke signatur basser, det er mot policy'en deres.. likevel har de noen signatur gitarer. de om det. Men det var grunnen til at Flea gikk til Modulus i utgangspunktet. Var vist en på Talkbass som hadde prøvd en under NAMM, og de var fullt brukbare og spilte bra visstnok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.