Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thunder Fingers [27.05.2009]


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Gjest Thunder Fingers

Vel, en del har forandret seg på utstyrsfronten siden Juni 08, så det blir ny tråd og den gamle slettes. unnskyld mobilbilde kvaliteten, så snart jeg har råd til et bedre kamera så byttes de ut, men dere ser vel hvor det meste av pengene mine går.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Listerud Custom Explorer:

Bygd på Toten av Odd Helge Listerud, og er en sikkelig norsk bass! Er hovedbassen min nå, og er den jeg bruker med Chain Collector. Ble bygd i en periode jeg var veldig stor John Entwistle fan, og har hentet kroppen og tresortet fra "Alembic Spyder" bassene, og innleggene på gripebrettet stammer fra Status Graphite Buzzard bassen. er en av de 2 bassene jeg aldri kommer til å selge.

Listerud2.jpg

Listetrud1.jpg

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Fender 1977 Precision bass

Ah, dette... dette er min elskede. Presset ut av fabrikken andre uken av Januar 1977, og jeg ble presset ut av "fabrikken" andre uken av 1987, Hun er nøyaktig 10år eldre enn meg. Hun har et par rare ting, blant annet er hun helt feil for perioden, og ble solgt til meg som en "mid-1975" bass, da det er dette serienummeret og logo på headstock tilsier, Fender skiftet nemmlig logo på headstocken i midten fra 1976, til et der serinummert sto under Fender", noe som det ikke er på henne, så hun er sikkert en "restebass" av deler de fant på lageret etter nyttår 1977. Min absolutte favoritt, og også eneste bass som har Flatwound strenger (Rotosound Jazz Bass Monel) stemt vanlig. Bass nummer 2 som aldri vil bli solgt!

Fender19771.jpg

Fender19772.jpg

Fender19773.jpg

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Ibanez SR506

Finfin bass som spiller helt ypperlig. Er strenget opp med SIT Powersteel Conklin sig strenger. synes du H strengen ser tykk ut ja? Det er fordi det er en.165 F# streng:D bassen er stemt G - G#.

Har byttet preampen til en Aguilar OPB-3, og bassen vil snart bli lagt ut for salg.

IbanezSR5061.jpg

IbanezSR5062.jpg

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Pedaler

Line 6 POD X3:

Hva skal man med en stor tung forsterker når lydmannen gir meg 2 monitorer med denne? Noen helt fantastiske lyder her! brukes til alt.

Line6PODX3.jpg

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Forsterker

Har faktisk "nesten" to rigger nå, så:

Rig1:

* Trace Elliot Valve-type 300 forsterker (300watt)

* Trace Elliot 4x12 kabinett (800watt @ 8 ohm)

Flott forsterker, Digg rørvreng, Passer flott inn i Chain Collector, så nå slipper jeg å dra med POD X3 Live'en på øvingene.

TraceElliotV-typeforsterker.jpg

TraceElliot4x12kabinett.jpg

rig 2:

* Sansamp RPM preamp/overdrive.

* QSC model 1400 poweramp (600watt brokoblet, 4 ohm)

Fin sak, er egentlig for salg, men er den her fremdeles det når jeg får penger til et kabinett så setter jeg den i det andre øvingslokalet som snart blir tatt i bruk. har rack og flightcase til den, er god plass i racket, så føler jeg det for godt over tid så ender det sikkert mere rart opp inn i der...

DSC00274.jpg

DSC00277.jpg

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Epiphone Korina 58 reissue Explorer:

Gotoh "tailpiece" og Hipshot stemmeskruer, Spiller bra etter det jeg kan bedømme det på disse knøtteinstrumentene, er ikke det jeg vanligvis plukker opp når jeg vil spille for å si det sånn :P Skal se om jeg får brukt mer tid med den i sommer.

Epiexp.jpg

må huske å skaffe meg en Fender Stratocaster etterhvert også..

Yamaha PSR E303:

Billig og greit... brukes aldri, så det er mulig at det ikke er bildet som er kornete, men at det faktisk er støv :lol:

YamahaPSRe303.jpg

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
aahh.. :) Digger Steve Harris bassen, og beundrer de andre også.. :D Du har ingen amp eller planer om det heller?

Har en Trace Elliot series 6 1x15 Combo jeg bruker på øving med The Getaways, men live kjører jeg gjennom PA anlegg med POD'en med begge band. Bassisten i et annet band der jeg øver med CC har et Hartke Stack, så jeg bruker det der.

Takker for kommentarer sålangt :D

Litt trivia:

Halsen på Arriana skal visstnok ha vært med Death Cab for Cutie tidligere, hun har vertfall blitt brukt, det ser jeg på merkene hun har.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.