Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups?


Twizt

Anbefalte innlegg

Uff, for det første... Du vil ikke ha feed? Er du klar over hvor mange som elsker feed på gitarer, det er jo rått (JEg elsker det) og for det andre.. Sikker på at du står 1 meter fra forsterkeren og mot den.... Vell, feed vil du få uansett, Knut Schreiner i Turboneger bruker gibson gitar med fete micæ'er, men selvom det elesker han feed og bruker det nesten hele tiden... :)

Tips: Prøv alltid ut kjerringa, før du går til neste 8)

Men uansett, rock on og håper du blir fornøyd med lyden uansett hva du gjør :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mannen ute etter metal-lyd? Pearly Gates er vel ikke akkurat metal?

Den funker helt fett, dessuten er dette Plus-modellen, og den funker som ei kule...

EMG81 lager ikke fin clean uansett hvor du plasserer den. Den har heftig vreng, men den har ikke cleanen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt en millon ganger: EMG81 har ikke verdens beste cleanlyd, og jeg skal ikke påstå at den er "fin". Men gi meg den mikken med høy output som er beregnet for heavy vreng som låter "fint" clean?

Jeg synes EMG85 låter "fint" clean. Varm, responsiv,forskjellig plekteranslag forandrer karakteren fullstendig,en herlig pickup, både clean og med full vreng.

Ingen av disse kan selvsagt måle seg med en Fender neckpickup clean,aldri i verden,men man kan ikke alltid få både i pose og sekk. Spiller du mest med høyt volum og vreng med en del mellomtone,EMG8185-comboen er pickupene for deg. Spiller du alt fra visepop innom jazz til en heavymetal-låt nå å da, sjekk ut Steve Morse's signaturgitar, det burde være gitar med pickupkonfigurasjoner nok for de fleste til å vare livet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry' date=' glemte å nevne det. Skal du ha metal, og kun metal, er det bare EMG81 som gjelder :lol:

Alle de store metal-rockerne bruker det. Stort sett[/quote']

Du får kanskje vreng men ikke den beste cleanlyden heller!

Skal du ha vreng kjøper du deg emg 60! De er kjent for å ha utrolig bra cleanlyd også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.