Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av combo: Engl Screamer eller Koch Twintone II?


Prs

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å kjøpe meg en ca 50w combo, og tror jeg har klart å snevre det inn til enten Engl Screamer eller Koch Twintone II. Er det noen der ute som kan ta det endelige valget for meg?

Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hva du skal bruke ampen til. Screamer'n klarer glatt metall, og har gain i bøtter og spann (hadde en selv for en liten tid tilbake), og er også ganske brukbar til andre ting der du ikke trenger riktig så mye vreng. Twintone har jeg ingen personlig erfaring med, men har prøvd en annen Koch sak, en topp godeste Jørn Fodnestøl har. Husker ikke hvilken modell det er, men jeg ble ikke spes. imponert over den. Mulig Twintone og den jeg har prøvd ikke har noe som helst til felles, og har som sagt ingen erfaring med twintone...

Har du prøvd begge ampene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hva du skal bruke ampen til. Screamer'n klarer glatt metall, og har gain i bøtter og spann (hadde en selv for en liten tid tilbake), og er også ganske brukbar til andre ting der du ikke trenger riktig så mye vreng. Twintone har jeg ingen personlig erfaring med, men har prøvd en annen Koch sak, en topp godeste Jørn Fodnestøl har. Husker ikke hvilken modell det er, men jeg ble ikke spes. imponert over den. Mulig Twintone og den jeg har prøvd ikke har noe som helst til felles, og har som sagt ingen erfaring med twintone...

Har du prøvd begge ampene?

Hei

Skal egentlig ikke spille så mye metall da, men noe hardrock kan det bli. Ellers så blir det mer i Red Hot Chili Pepperlandet/Andy Timmons, kanskje noe Joe Satriani.

Har prøvd Twintone II som combo og Engl Screamer som topp igjennom et 4x10 kab. Litt urettferdig sammenligning da, men syntes at Engl hørtes mer smoothere ut on Koch. Det som jeg liker ved Koch er at den har power-scaling fra 50 watt ned til 25 watt (bra for hjemmebruk) og så har den boost på alle clean samt begge OD kanalene = 6 kominasjoner. Ikke at dette er noe stort pluss i seg selv da, men gir en del muligheter. Og så har den ikke minst separat EQ! Han på butikken (Tre45 i Trondheim) anbefalte koch framfor engl og sa at Twintone var mer "in your face" enn det engl var. Må si at jeg likte clean-kanalen på Twintone godt.

Dette blir et vanskelig valg...

Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hva du skal bruke ampen til. Screamer'n klarer glatt metall, og har gain i bøtter og spann (hadde en selv for en liten tid tilbake), og er også ganske brukbar til andre ting der du ikke trenger riktig så mye vreng. Twintone har jeg ingen personlig erfaring med, men har prøvd en annen Koch sak, en topp godeste Jørn Fodnestøl har. Husker ikke hvilken modell det er, men jeg ble ikke spes. imponert over den. Mulig Twintone og den jeg har prøvd ikke har noe som helst til felles, og har som sagt ingen erfaring med twintone...

Har du prøvd begge ampene?

Fodnestøl hadde/har en Studiotone, mener jeg?

Og til OP:

Hvis ikke det skal spilles hardere musikk enn det du nevner, går det jo an å booste Twintone med en Tubescreamer eller lignende. Jeg synes faktisk det låter tøffere å booste mange forsterkere, og heller dra litt ned på gain. Jeg hadde en Koch Powertone som låt helt panser boostet. Marshall JCM 800, enkanalsutgaven, låter tøffere enn alt når den er boostet, men det blir jo veldig høyt før godlyden kommer. Min var umulig å være i samme rom som med master på 3, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.