Gå til innhold
Tim Emerson

Beste program til tromme-programering

Anbefalte innlegg

jeg aner ikke hva som er best, men jeg synes cubase fungerer ganske bra.Skal nevnes at det er mye arbeid.

er også interessert i å høre hva andre bruker:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke et program i så måte, men jeg bruker ezDrummer. Tok meg cirka 15 minutter å lære (og vil ta meg et liv å mestre, vil jeg tro). Jeg bruker det via Ableton Live, men jeg ser ikke for meg at andre programmer gjør det noe vanskeligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jeg aner ikke hva som er best, men jeg synes cubase fungerer ganske bra.Skal nevnes at det er mye arbeid.

er også interessert i å høre hva andre bruker:)

Har prøvd meg på Cubase, men jeg forstod ikke en shit! Vet du om noe video som forklarer programmet? Uten at det koster noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid morsomt:

Du kan jo lese i manualen som fulgte med når du kjøpte Cubase?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har prøvd meg på Cubase, men jeg forstod ikke en shit! Vet du om noe video som forklarer programmet? Uten at det koster noe!

ligger en del på youtube. viser det enkleste i alle fall. men så kan manualen fungere ja, for de som har den, hehe, jeg har....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej, är du ute efter en DAW (Digital Audio Workstation) typ Cubase, Sonar eller Logic, eller en trum-VST-plugg typ EZ Drummer, Addictive Drums eller BFD? Vad menar du med bäst?Lägger du mest vekt på bra ljud eller lättanvändlighet?

Endret av TUFFTUFFTUFF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ss.org har de en guide til hvordan du legger til ezdrummer gjennom Cubase. Prosedyren fungerer på flere trommeprogram såfremt de er midi-triggered VSTi som er det vanlige. Guiden fungerer til Cubase og Nuendo. Tar sannsynligvis litt tid å skjønne, men prinsippet er enkelt. 

Her er en av mange video, hvor du lærer det mest grunnleggende. Husker å ha sett denne da jeg begynte med å programmere trommer. I videoen bruker han GM drum map til å vise hver type trigger. Jeg bruker kun piano roll, som krever at du husker sånn nogen lunde hvor trommene ligger på tangentene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.