Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal!


Olaff

Anbefalte innlegg

Jeg kan ingen ting om pedaler. kan dere hjelpe meg å velge riktig?

Jeg er lei av å trykke på en knapp på forsterkeren min (Line 6 112) hver gang jeg skal bytte fra clean til vreng. Hvilken footswitch kan dere ambefale meg hvis jeg skal bruke den til å bytte mellom clean og vreng? Cleanen vil jeg skal være helt vanlig lyd i og vrengen kan være noe alle metallica(om dette er mulig da).

Hva med en Wha pedal da? Kan dere ambefale meg noen digitech eller andre greier som har både wha pedal og switch mellom clean og vreng i en og samma saken? Jeg prøvde en Digitech Whammy (rød). Men testa bare whapedalen og ikke den andre knotten ved siden av. Er denne knotten til å bytte mellom clean og vreng, eller mellom andre moduser av wha på wha pedalen?

På forhånd takk for alle svar som måtte komme... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnome her på forumet kajn sikkert lage en footswitch til deg for en grei pris.

Whammy er ikke wah pedal.. Av wah pedaler har vi Crybaby som kanskje er den mest vanlige, og Vox samt Morley.. Disse er vel de mest brukte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang wah wah, vil finne ut av dette etter hvert men en god pedal er vox eller dunlop cry baby men de er litt sjøre og tåler ikke like mye juling som fks morley og bad horsie. God pedal er clyde fra fulltone men er sinnnnsykt dyr!!! Anbefaler deg en bad horsie om du spiller heavy eller vox om du spiller rockn roll. lykke :) til videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Crybaby'en sjør? Har du noen gang faktisk klart å ødelegge en crybaby? Da tror jeg du skal virkelig jobbe hardt med saken, jeg har for vane å stå på crybabyen min, og den har aldri vist tegn til å bli ødelagt. Men: Jeg syns Crybaby er en bra Wah, har egentlig ikke prøvd noen andre. Det er jo en grunn til at crybabyen fremdeles produseres, og det må være at den er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Crybaby, og jeg har rundjult den. Utrolig kraftig chassie. Tjukk alu lissom. Trokke de er så skjøre. Kan kanskje gå med på at Vox'ene er det, de er litt spinklere, både boks og lydmessig, mener jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingen ting om pedaler. kan dere hjelpe meg å velge riktig?

Jeg er lei av å trykke på en knapp på forsterkeren min (Line 6 112) hver gang jeg skal bytte fra clean til vreng. Hvilken footswitch kan dere ambefale meg hvis jeg skal bruke den til å bytte mellom clean og vreng? Cleanen vil jeg skal være helt vanlig lyd i og vrengen kan være noe alle metallica(om dette er mulig da).  

Hva med en Wha pedal da? Kan dere ambefale meg noen digitech eller andre greier som har både wha pedal og switch mellom clean og vreng i en og samma saken? Jeg prøvde en Digitech Whammy (rød). Men testa bare whapedalen og ikke den andre knotten ved siden av. Er denne knotten til å bytte mellom clean og vreng, eller mellom andre moduser av wha på wha pedalen?

På forhånd takk for alle svar som måtte komme... :lol:

Nekter å tro at ingen har bedt deg om å kjøpe en Line6 footswitch???? Den koster ca 1400,-, og da kan du skifte kanaler på ampen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.