Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SX junior series


-MB

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig fått lov til å berøre en bass fra SX - nærmere bestemt junior-serien. Det første som slo meg var at dette var en veldig dyr bass; lakken så nydelig ut, halsen så grei ut, og sist men ikke minst: Den var bedre å spille på, enn dama mi. Videre observerte jeg et duncan pickup-sett, og jeg kunne altså konstantere med at dette var en dyr bass.

Da jeg nylig søkte den opp på nettet, fant jeg alldog fort ut at dette faktisk var en billigbass fra asia (!). Jeg fikk etterhvert opp en pris på under 110$, og jeg håper videre at det jeg fant på verdensveven egentlig var piratkopier av en eller annen stor produsents bass-serie, da dette begynner å bli skummelt. :ninja: Hvis ikke, er det vel nesten klart at denne bassen må ha gjennomgått en "extreme-makeover," eller at eieren bare er veldig, veldig heldig. I tell you: Det der var en skatt.

Så kommer spørsmålene sigende: Er det noen her inne som har hørt om disse bass-gitarene? Er det kopier, eller er det faktisk noe originalt? Hvor kan jeg bestille dette, i såfall? Hvor kan jeg kjøpe en slik bass uansett? Jeg kan seriøst ikke google; jeg suger virkelig. Beklager :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten ikke piratkopier. De er fullt lovlige.

Mange synes det er fine basser som basis for modifikasjoner. Out of the box er de vistnok ikke særlig gode, og trenger sårt båndarbeid og utskifting av pots og jack som et minimum. Dette er vel da kanskje gjort på den du prøvde, og sikkert mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led meg ikke inn i fristelse, Vuelo. :unsure:

Navnet er André, og det er ikke så vanskelig at det gjør noe, så lenge du har tålmodighet og tar ting med knusende ro og tar deg tid når du holder på. Det finnes en guide her på forumet, riktignok på engelsk, men den er veldig bra. Du finner den her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, fikser du vel selv med en liten diamantfil. ;)

Read this amigo: READ IT :D

Man kan ikke slipe bånd med en liten diamantfil.. Man kan file ned endene på båndene, men ikke gjøre en fret leveling jobb. Det krever faktisk en del relativt kostbart verktøy og ikke minst en hel del kunnskap og helst erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder vel med en PLEK maskin? Trenger ikke en hel masse utstyr? Bare litt dumt at maskina ikke er så utrolig billig eller enkel å få tak på. :D

En PLEK maskin gjør nytten ja :) Men det er jo kanskje en noe voldsom investering for å forbedre en billig asia bass :D

(Vi snakkker millioner her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.