Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norsk forsterker (?) - Hjææælp.


Anbefalte innlegg

Som jeg nevnte tidligere, så er dette et ut-signal hvis den følger standard signalgang. Men, dette ser ut til å være noe "gamle" greier. Det er ikke sikkert at de var like nøye med "lover og regler" for signalgang før. På vedlagt link går i hvertfall navnet Telrad Radiofabrikk igjen. Sjekk om du finner noe info der Progressiv.

http://www.hagstrom.org.uk/hagstrom_amps.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet faktisk hva som er et kabinett og hva som er en forsterkertopp, morsommen. ^^

Men takk for hjelpen, uansett.

:lol:

Det virker definitivt ikke som du vet hva som er et kabinett og hva som er en forsterkertopp... Hvis du vet at det ikke er et kabinett du har funnet, hvorfor i all verden skal du absolutt kople det til en forsterker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være et kabinett, siden den kun har denne ene utgangen. Men, ja, jeg har forklart på en litt dårlig måte, i tillegg til elendig trådnavn. :P

Eneste jeg ble skeptisk over, var at det ikke var noe vanlig jack i den, som jeg er vant til. Derfor spurt jeg her.

Takk for info, forresten, Elma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på forumet på VintageGitar.no:

Gitar/forsterker-reparatør Jensen på Imerslund er Skau/Telrad-fanatiker/guruen her til lands.

Mulig det går an å få halt no info ut av Jensen om han er der lenger

Trur kanskje han trenger litt bedre bilde. F.eks et av hele "kassa" + et av spec-plata bak uten flashrefleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Tenkte å kjøre denne i en forsterkertopp, ja. Nå er ikke jeg der før neste mandag, skal prøve å ta bedre bilder da. Men jeg er veldig sikker på at det kun var en ''kontakt'' i den, og det var denne utgangen. i den. Står 8 ohm på det skiltet, forresten.

Men det står jo at man må trekke ut strømmen før man åpner kassa? :lol:

Nå vet jeg at det er en del løsninger som har XLR-lignende plugger for strøm, men vet vel ikke helt om 8 ohm er relevant da?

Det kan jo se ut som en slags forsterkervariant, mtp "strøm" og 8 ohms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en liten PA-høyttaler. Det er nok diskantelementet øverst der, og så bass nederst. Dumt å kaste en høyttalerkasse, det er jo ofte bare litt lodding, eller i verste fall en ny høyttaler som skal til. menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.