Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vet ikke helt hvilken forsterker jeg skal kjøpe..


Torry..

Anbefalte innlegg

Hallo!

Som sagt trenger jeg noen råd om hvilke forsterkere som ''funker''..

Har en overdrevent dårlig Morgan 15V og en Line 6 Spider ,3 også 15 v..

Er ikke helt fornøyd med Line 6, selv om den var billig..

Veldig begrenset lydvalg og liker ikke de fleste av ''kanalene'' på forsterkeren)

Har tre gitarer, men bruker bare Gibson Les Paul gitaren min..

Trenger en forsterker med stor utvalg av forskjellige og kule lyder og som holder til bandøving og evt. konserter..

Spiller/hører egentlig (på) alt innen blues, rock og metal.. Hører mest på Metallica, Guns o.l.

Hadde vert kjekt med en kul blues-vreng på forsterkeren!

En forsterker med ren, dyp clean, hard, fet metallyd og en som mann kan bruke bassen på uten at lyden blir ''suppe''

Budsjettet ligger nok på rundt 3000-5000 kroner, men klarer nok å få litt av lommebøkene til foreldrene mine;)

Noen erfarne råd??

Endret av Torry..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en vurdering av en av Vox Valvetronix-modellene: http://www.legendarytones.com/voxvalvetronix.html

Du finner ikke ørti tusen tester hos LegendaryTones, men det virker som om fyren vet hva han snakker om.

Ellers er jeg nok enig med resten av menigheten; rør-forsterker er tingen! En god rør-amp trenger ikke koste skjorta, men du har ikke sagt noe om øvre grense for hvor mye penger du vil legge i forsterkeren. Du bør uansett ikke gjøre den bommerten å kjøpe noe du er halvfornøyd med, for det ender bare opp med at du bytter ut med noe bedre etter et halvt år og må selge den forrige ampen med tap. Sjekk bruktmarkedet - mye snadder der, vettu ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.