Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zoom Fire-15


AnDy

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen her som har en Zoom Fire 15 forsterker? Lurte på om det er en bra forsterker og om noen har noen erfaringer om hvordan jeg skal skru på forsterkeren for å få den til å høre mest ut som Slash i Guns N' Roses. (ja jeg vet at han bruker Marshall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør en laang sving forbi alle zoom sine produkter. De har en tendens til å låte ufattelig vepsete,tynt og ekkelt , det selvom de koster lissom 400 spenn for en pakke med alt de har lagd :P ..

Jeg vil ABSOLUTT ikke anbefale deg å kjøpe noe av Zoom ...

Se litt rundt etter andre ting . f.eks en POD :P hehehe..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops! Jeg kjøpte en Zoom Fire 15 for noen dager siden, betalte 1700kr. :lol: Jaja jeg er nå nybegynner og jeg kommer sikkert bare til å spille hjemme alene så det fungerer vel sikkert godt for meg en stund. Får heller kjøpe meg en bedre senere. Men finnest det noe positivt å si om forsterkeren? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han snakker her om en forsterker(tror jeg..) og ikke en effekt-pedal... det er en viss forskjell...

angående zoom som forsterker merke.. så har de kun produsert preamps og multieffekter(og noen effekter) inntil nylig... så det er ikke så mange som kan rangere de... men vil jeg tro rett... så har de noe lignende som zoom 505/707 til preamp, og ett eller annet transistor slutt-trinn... jeg vil tro at forsterkeren vil fungere godt for en nybegynner.. dvs. øving på gutte-rommet... men etterhvert ville jeg byttet den ut...

la oss si det sånn... zoom har ikke et så alt for godt rykte på seg... de har laget endel billige nybegynner multi-effekter... de låter greit.. men er ikke noe særlig å skryte av når en sammenligner med dyrer multieffekter...

forresten så bruker jeg en zoom505 selv ennå... synes den låter greit nok til hjemme øving... men ville aldri i verden brukt den tiul innspilling eller bandøving/konsert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg snakker om forsterker. For meg virker det ut som en grei forsterker med en del innstillingsmuligheter. Det går f.eks. å lagre innstillinger og slikt osv. men jeg har ikke studert noe særlig på det enda. Får lære meg å spille gitar først.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gain - Vreng.. og hvor høyt inngangsvolumet skal være... dvs.. jo mer gain, jo mer vreng...

Level- vet ikke hva de mener med level her... kan være hvor mye effektene skal påvirke lyden... se i manualen...

Master - hoved volum... jo mer jo høyere... prøv å finn en fin balanse mellom master og gain... og skru litt på eq'en (jeg ville hatt Hi på 7, mid på 5, og bass på 6.. og så prøvd meg litt fram ut i fra de settingene...)

skru og les i manualen og skru videre... så vil du kanskje lære noe nyttig... jeg snakker her kun ut fra erfaring, så ikke ta det jeg sier bokstavelig... alle forsterkere er litt forkjellig... og må skrus litt forskjellig... det kan hende at du finner noen presents på nett hvis du leter litt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoom Fire 15 funker bra nok til øving hjemme....

Men den låter veldig billig, og som en veps...

Men uansett er ikke transistorforsterkere i nærheten av rør.

Jeg bruker en Zoom Fire 30 til bandøving, vi har to stk på bandlokalet vårt, det funker, men ikke noe mer enn det!

Ellers er det bra til nybegynnere (som jeg er selv, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

har en zoom-15 selv, og for meg funker den helt fint. Må jo legge til at jeg er helt nybegynner, og har ikke den store kunnskapen til å høre finessene i lyden osv. Men regner med at du også er ganske ny siden du kjøper en så billig forsterker... kan jo ikke forvente verdensklasse for 1100 spenn ( det jeg betalte :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare prøvd boksene..

Men for all del! jeg hadde en Zoom 505 boks det første året mitt , og jeg var strålende fornøyd den tida jeg ..

Så spill og ha det fint som superlim i hoppetau!

Nilsefix

må du hele tiden være så negativ... denne karen spurte om råd/hjelp, ikke dumme og negative kommentarer fra deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.