Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SH-6 + basswood kropp = Metallica og chugg chugg?


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei. Først og fremst; vet ikke om jeg heller burde stille disse kravene til forsterker :lol: prøver meg med pickups, jeg.

Ny gitar, nye muligheter. ToneZone-micen som står i bridge oppfyller ikke helt mine krav til lyd. Jeg vil ha chugg chugg metal-lyd som slår deg rett i trynet. Ikke nødvendigvis EMG (da kjøper jeg heller en gitar med det når jeg føler meg rik igjen :P), men noe a la dette: http://www.youtube.com/watch?v=DVzCERJY6m8

Det er en RG520IX, og derfor går jeg utifra at kroppen er basswood (vet neimen ikke hva dette vil si på godt norsk.) Vil ha noe med klar diskant og heftig bass. Vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg, men lyden i linken over er "chugg chugg" for meg.

Kriterier:

+ tight bass

+ klar diskant

+ chugg chugg?

+ duger til heavy metal og stoner

+ helst ikke for dyr

Som sagt, har jeg sett på Seymour Duncan SH-6. Har også kikka litt på Dimarzio Super Distortion, men jeg vet rett og slett ikke om jeg liker Dimarziolyden helt. Føler at den blir for... svak, på en måte. Spinkel. Nøytral. Den slår deg ikke i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mistenker at Distortion'en kanskje kan bli litt i spinkleste laget med den gitaren, JB er et godt alternativ :)

Du mener JB er hottere enn Super Distortion? Super Distortion er en real mellomtone-pickup, så "spinkel" vil jeg ikke kalle den. Men noe grumsete, ja. Deilig grums :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke forveksle Dimarzio Super Distortion og Duncan Distortion her :) Sistnevnte har vel soleklart de beste egenskapene av de to til tight metallvreng.

Vet ikke om JB er hottere eller ei, har ikke førstehåndserfaring med Duncan Distortion.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, når jeg har en basswood-kropp (som er et lyst treverk som gir tynnere lyd?) er jeg ute etter en pickup som veier opp for dette?

Basswood er ikke spesielt lystklingenede i utgangspunktet egentlig. Men sammenlignet med en massiv Les Paul i Mahogny er det jo på en måte det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å slenge inn EMG'er i denne fjøla, det kan jeg heller ha i en annen gitar senere.

Det er liksom Les Paulen min jeg sammenligner mot, da. Vet at jeg ikke kommer til å få samme lyden som med massivt mahogny i RG'en min, men vil ihvertfall ha chugg chugg :P

Da kan det hende at jeg kjøper en SH-6. Men er denne f-spaced/kan brukes i en gitar med Lo Pro Edge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å slenge inn EMG'er i denne fjøla, det kan jeg heller ha i en annen gitar senere.

Det er liksom Les Paulen min jeg sammenligner mot, da. Vet at jeg ikke kommer til å få samme lyden som med massivt mahogny i RG'en min, men vil ihvertfall ha chugg chugg :P

Da kan det hende at jeg kjøper en SH-6. Men er denne f-spaced/kan brukes i en gitar med Lo Pro Edge?

I seymour duncans tilfelle skal du ha Trembucker versjonen av SH-6, det er det samme som dimarzio sin f-spaced. Det pga bredden på broen.

Endret av Quick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.