Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metalpete's utstyr


metalpete

Anbefalte innlegg

Hei.

Legger ut litt av gangen. I dag 4 stk gitarer. Har byttet ut mye utstyr i det siste pga. bytte av stilart i bandsammenheng så da tenkte jeg da var greit å ha en utstyrstråd både for meg selv og evt. andre skuelystne. Bilder av resten av utstyret kommer etterhvert.

Først min nyeste ervervelse; En prs singlecut trem. Tror kansje dette er sykeste gitaren jeg har spilt på.

th_001.jpg

Så kommer en 1982 strat:

th_002.jpg

Så en 05 deluxe strat med hss:

th_003.jpg

Og til slutt i dag,1990 Ibanz universe MC:

th_P8110016.jpg

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Les marshall!

Her er pedalbrettet mitt:

Over:

th_007.jpg

Under:

th_008.jpg

I loopen:

Eventide modfactor

Eventide Timefactor ( akkurat nå en carl martin sak jeg låner, da timefactoren jeg kjøpte hadde en deffekt og må repareres/byttes)

Fra gitar og inn i ampen:

Boss volumpedal

Korg pitch black tuner

Dunlop wha

rustdriver

T-rex bloody mary

ISP decimator

Danelectro reverb

Under:

T-rex fueltank og et støpsel.

I tillegg er en bb preamp i bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smud løsning med grenuttaket under, jeg må få ordna noe lignende selv. Hva har du brukt til å bygge opp de bakre «beina»?

2 knotter fra et gammelt skap he he..................ordentlig hjemmemekk løsning, men det funker. Jeg var først rundt om kring for å få tak i lengre gummiknotter, men ingen var lange nok eller passet så da ble det sånn.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stemme i koret her, flotte gitarer!

Du skriver at PRS-en er den sykeste gitaren du har spilt på. Lyst til å utdype litt? Pen var den, i det minste.

Spillbarheten er helt utrolig.........alt føles bare helt riktig når man gjør det på en måte. I tillegg så låter den så fint at jeg ikke skjønner noen ting hver gang jeg kobler den opp. Låter utrolig slick da men, så er ikke akkurat noe å spille skitten rock på eller metal for den saks skyld, men til det har jeg den fargerike ibanez 7 strengern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at 1972-straten ikke er 1982 istedet?

Headstock m/logo skulle tilsi det.

Her står det litt

http://www.stratcollector.com/newsdesk/archives/000098.html

Lurte egentlig på det samme selv, men maila fender med serienummeret og fikk svar om 72 tilbake.............det er alt jeg vet. Uansett om det skulle være en 82 så er det noe jeg ikke bryr meg mye om for gitaren spiller og låter utrolig bra. Siden jeg ikke er noen samler så spiller egentlig ikke årstall noen rolle.

Edit: Maila med en kamerat som har litt peil nå, og han lurte også på om det var 82, så jeg sendte fender en ny mail med link til bilde og serienummer, så får vi se hva de sier.

Edit: Fikk mail fra fender nå om at serienummeret tilsvarer en 82 modell, og sendte svar tilbake med spørsmål om hvorfor de svarte 72 sist????? Er nok en 82 modell, men som sagt så lenge gitaren er så bra som den er så spiller det ingen rolle for meg. Ikke betalte jeg stort for den heller. Så Kristian F hadde rett og jeg hadde feil.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det den nyeste forsterkern min, har en Rivera M100 også men den kommer det blide av senere. Det spørs dog hvor lenge jeg beholder den Riveraen, for denne lille saken låter überfett. Ser ut som et leketøy, men spiller høyere og tøffere enn f. eks en framus cobra, den gjør også sinnsykt bra lettgain og clean. Digger at du kan mixe mellom EL84 og 6l6 rør. Så dette er Egnater rebel20 med 1x12 kabinett.

th_001-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig utstyr Metalpete!

Jeg hadde og en PRS og er enig i beskrivelsen din, at den er veldig "slick" var midt

i blinken for meg, men ble aldri helt venn med den -er litt for "strattete" av meg hehe.

Digger Multicolour`en forresten :)

Cliff mannen bak Fractal kjøpte seg en Rebel så den er modellert i siste software på Axe`n.

Stor ståhei rundt den på Fractal forumet så jeg må få sjekket den ut når jeg får lasta oppgraderingen.

Prøv å kjør Rivera`n og Eggie`n sammen da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig utstyr Metalpete!

Jeg hadde og en PRS og er enig i beskrivelsen din, at den er veldig "slick" var midt

i blinken for meg, men ble aldri helt venn med den -er litt for "strattete" av meg hehe.

Digger Multicolour`en forresten :)

Cliff mannen bak Fractal kjøpte seg en Rebel så den er modellert i siste software på Axe`n.

Stor ståhei rundt den på Fractal forumet så jeg må få sjekket den ut når jeg får lasta oppgraderingen.

Prøv å kjør Rivera`n og Eggie`n sammen da vel!

Takk for tilbakemelding. Skal nok kjøre ampene sammen ja, ihvertfall prøve det, men etter å ha hatt rebel'en noen dager nå er jeg egentlig frelst..........Har alltid trodd jeg var avhengig av en haug med kanaler og presets, men alt jeg trenger er egntlig en kanal og volumkontrollen. Det er helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.