Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra amerkikansk til europeisk strøm


Peri

Anbefalte innlegg

er mulig at den kommer med world strømforsyning. altså valgfri. Min mesa amp gjørdet. Er ikke en dual recto da, men sjekk ut da vel. Anbefaler ikke å bruke omformer, det svidde triaxisen min til helv... Kan prøve med en skikkelig poweconditioner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette svaret fra Gnome da jeg spurte om det samme for en tid tilbake:

Vel, selvetrafoen koster jo fort 1500,-, men er du sikker på at du må bytte, mange amper har jo den magiske switchen. Mail Trafoikk AS og spør om en 230v~50hz til 110v~60hz trafo, den kan du jo bruke hvis du selger toppen igjen også, og det trenger ikke være for dyrt, billigere enn å skifte iallefall. Har en slik en selv, bare at denne ikke tåler mer enn 50w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail Daniel Torres på www.torresengineering.com , de har et kontor i London som sikkert kan skaffe deg en bytte-trafo til en tusin eller no. Ellers kan du jo ringe Trafonikk eller Ulveco og spørre hva det koster. Problemet er at det er en del rør i den, som trekker en haug av watt, og en omformer du setter foran kan bli ganske dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk for svar.

Nei, det er ikke switch på den. Hvor får man tak i bra omformere da? Har også hørt at billige omformere fort kan blåse hele ampen. Så det er kanskje like greit med trafo. 1500 spenn er vel ikke så galt med tanke på at han får en nesten ikke brukt dual rectifier til 7000 spenn....(er en kamerat som skal ha den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal litt til før en omformer/trafo faktisk blåser ampen, ehher at ampen blåser den. Men anyway, vil anbefale å bytte ut selve trafoen i ampen. Sånn greie foran er dyrt og tungt, og dessuten kan du selge den gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk for svar.  

Nei, det er ikke switch på den. Hvor får man tak i bra omformere da? Har også hørt at billige omformere fort kan blåse hele ampen. Så det er kanskje like greit med trafo. 1500 spenn er vel ikke så galt med tanke på at han får en nesten ikke brukt dual rectifier til 7000 spenn....(er en kamerat som skal ha den.)

min omformer kosta 1500 spenn for et par å siden. Å den svidde triaxisen til f... Snakka med både photofono som var leverandør for mesa for noen år siden å mesa boogie i usa. begge sa at en vanlig omformer holder ikke. Det var noe annet en bare voltstyrken som måtte omformes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.