Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gorgoroth


Kian

Anbefalte innlegg

angående oppned-kors... kristent symbol.. peterkorset...

det finnes også såkalt unblack-metal(også kalt whitemetal i enkelte kretser, men whitemetal er også en betegnelse som blir brukt i andre kretser om nynazistisk metal..), altså kristen blackmetal...

satanistiske tekster er jo bare morsomme... men misjonering derimot... det er noe jeg tar laaang avstand fra... å presse på andre sin religion er ***(blir jo sensurert alikevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet jeg har med Black Metal som politisk uttrykksform, er at det i mange tilfeller er for lite politikk og altfor mye image.

Når man først har bestemt seg for å ytre "ekstreme" meninger gjennom musikk, så bør man gjøre det seriøst. Har følelsen av at mye black metal bare er en gjeng med wannabe's som sparker i alle retninger.

Nå må det også føyes til at jeg ikke har så særlig sansen for BM ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet jeg har med Black Metal som politisk uttrykksform, er at det i mange tilfeller er for lite politikk og altfor mye image.

Når man først har bestemt seg for å ytre "ekstreme" meninger gjennom musikk, så bør man gjøre det seriøst. Har følelsen av at mye black metal bare er en gjeng med wannabe's som sparker i alle retninger.

Nå må det også føyes til at jeg ikke har så særlig sansen for BM ;-)

Enig med deg Integrum! Synes de satser for mye på image, tviler på at alle black metaller som går med liksminke, blodsminke, og svarte klær, synes det er fine klær, og behagelige å gå i. Jeg synes et image skal være noe man er selv, og hvis man liker å gå i svarte klær, så gjør man det, men sminken man drite i (med mindre man ikke liker det altfor godt, men jeg synes det er tåpelig, og provoserende)!

Opp-ned kors er greit nok, men hvorfor bære et veldig stort som henger i en lang lenke ned på brystkassa, det er provoserende. Kristne går ikke med digre kors, bare et lite et, og det er greit!

Jeg har, som deg, og sikkert mange flere, ikke sansen for BM!

Liker metal, men ikke black metal, det er kanskje den "musikksjangeren" jeg liker minst, men da er det sikkert mange som sier at de ikke liker punk, pop punk eller ska (som jeg liker), men det er greit, alle har forskjellig smak! Jeg synes nesten BM er skummelt (ikke sånn at jeg blir redd da), og lurer ofte på om folka som spiller BM er sinnsyke!

Men BM-fans, ikke bli sur på meg, jeg har bare ikke sansen for BM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye negativitet i tråden her da..

Orker ikke lese alt nå, men hele greia med oppnedkors, sceneshow etc er stort sett bare et image. Selvsagt finnes det ekstremister innen satanisme og black metal, men det gjør det da innen kristendom og..

Nei huff.. orker egentlig ikke diskutere dette. Tror i bunn å grunn det ikke er så mange black metallere som bryr seg så mye om hva uvitende syns om dem.

Samme som at en som ikke har peil på musikk/gitar kommer sier at i.e. vai ikke er flink å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt borti natta å si at vai ikke er flink på det han gjør. Om du liker musikken er en ting, men han er definitivt flink.

Men jeg burde kanskje formulert meg mer i retning av; Samme som at en som ikke har peil på musikk/gitar skal diskutere hans evner som musiker eller gitarist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt borti natta å si at vai ikke er flink på det han gjør. Om du liker musikken er en ting' date=' men han er definitivt flink.

Men jeg burde kanskje formulert meg mer i retning av; Samme som at en som ikke har peil på musikk/gitar skal diskutere hans evner som musiker eller gitarist[/quote']

Trenger ikke å omformulere det, det var klart nok som det var. Ser derimot ut til at noen her trenger et lynkurs i semantikk. "Han er flink til å spille" betyr per definisjon nettopp det, ikke "hans musikk er bare best, esse!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du har jo da noen brae black-metal-band! Men Gorgoroth tar jeg full avstand fra. Dimmu og Children of Bodom(vet ikke om det er black-metal) er brae band.

Men si meg: Hva er forksjellen på Black Metal,Death Metal å Extreme Metal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare forskjellen på death og black.

Death er ofte mer progressivt og tyngre (nedstemte gitaret, mørk growling etc.)

Sjangrene har egentlig to ganske så forskjellige uttrykk. Det er nok best at du hører litt på forskjellige blackband og deathband, så hører du raskt forskjellen.

Ekstrem-metal er et samlebegrep for metal med et ekstremt uttrykk, som oftest black metal og death metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Vel du har jo da noen brae black-metal-band! Men Gorgoroth tar jeg full avstand fra. Dimmu og Children of Bodom(vet ikke om det er black-metal) er brae band.

Men si meg: Hva er forksjellen på Black Metal' date='Death Metal å Extreme Metal?[/quote']

Children of Bodom er ikke blackmetal. Dimmu spiller vel france trance?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikalsk synes jeg dimmu og en bunch andre svartmetallband er helvetes irriterende med den enerverende dikkdikk-tromminga. andre ting som går under samme sjanger er bare heftig monotont, som "superlåta" hvis lyset tar oss av burzum.

sånn som jeg ser det i dag, er hele svartmetallopplegget bare noe man liker for å skille seg ut. men siden jeg ikke har veldig stort grunnlag for å uttale meg, kan noen med litt peiling på sjangeren fortelle meg hva som er så kanon med svartmetall og eventuelt tipse meg om noen låter? gakker og dukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Metal er et uttrykk for å skildre stemninger og følelser, det er vel egentlig den beste måten jeg kan forklare det på...

Hvis jeg skal anbefale noen låter, så blir det utifra et personlig synspunkt disse:

Gorgoroth - Open the Gates

Gorgoroth - Gorgoroth

Gorgoroth - Bergtrollets Hevn

Darkthrone - En Ås i Dype Skogen

Darkthrone - Hans Siste Vinter

Immortal - Tyrants

Immortal - Solarfall

Immortal - Damned in Black

Windir - Likbør

Satyricon - Mother North

Der har du noen...selv om kanskje ikke Immortals siste utgivelser og Windir kan regnes som "true" black metal...så har de mange elementer fra black metal og derfor valgte jeg å ta dem med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Metal er et uttrykk for å skildre stemninger og følelser' date=' det er vel egentlig den beste måten jeg kan forklare det på...

Hvis jeg skal anbefale noen låter, så blir det utifra et personlig synspunkt disse:

Gorgoroth - Open the Gates

Gorgoroth - Gorgoroth

Gorgoroth - Bergtrollets Hevn

Darkthrone - En Ås i Dype Skogen

Darkthrone - Hans Siste Vinter

Immortal - Tyrants

Immortal - Solarfall

Immortal - Damned in Black

Windir - Likbør

Satyricon - Mother North

Der har du noen...selv om kanskje ikke Immortals siste utgivelser og Windir kan regnes som "true" black metal...så har de mange elementer fra black metal og derfor valgte jeg å ta dem med...[/quote']

Ganske enig, bortsett fra at jeg ikke er så opptatt av hva som er "true" bm. Liker selv når de klarer å gjøre det kaldt, grimt og brutalt, samtidig som det faktisk er god lyd. Keep of kalessin - Reclaim har alt det.

Ellers har Nexus polaris fra kovenant har vært inngangen til bm for mange jeg kjenner. Verdt å sjekke ut noe emperor også, hvis du vil ha enda mer musikalsk kløkt bak musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.