Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal for ikke-metallere


Eivind August

Anbefalte innlegg

Men Nightwish er vel knappest et band som er interessant å sjekke ut for folk som har en litt større interesse for musikk enn snittet.

Precisely! Devin Townshend, Tool og Queensryche er alle gode forslag her, forøvrig alle band jeg har kjennsap til fra før. Men mener altså god musikk som tilfeldigvis er metall, ikke pop-metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pantera er faktisk eneste metalbandet eg kan høre lenge og masse på. Synst de klarer, mener klarte, å holde det "hardcore", men samtidig groove.

Tror Pantera er et av de bandene de fleste vil like selv om de ikke orker Br00tulz Death Metulz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som liker Nightwish har lite peiling på musikk?

Enkelte av deres komposisjoner (poet and the pendulum) tror jeg har mer avanserte harmonier, velarrangerte kor og stemmeføringer enn det meste som lages av musikk.

Det er ikke bare og bare å arrangere en komposisjon sammen med London symfoniorkester ?

Fint med bedrevitere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som liker Nightwish har lite peiling på musikk?

Enkelte av deres komposisjoner (poet and the pendulum) tror jeg har mer avanserte harmonier, velarrangerte kor og stemmeføringer enn det meste som lages av musikk.

Det er ikke bare og bare å arrangere en komposisjon sammen med London symfoniorkester ?

Fint med bedrevitere :wub:

Jeg kjenner ikke Eivind August, men det står likevel ganske klart at Nightwish er i den andre enden av hva han leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som liker Nightwish har lite peiling på musikk?

Enkelte av deres komposisjoner (poet and the pendulum) tror jeg har mer avanserte harmonier, velarrangerte kor og stemmeføringer enn det meste som lages av musikk.

Det er ikke bare og bare å arrangere en komposisjon sammen med London symfoniorkester ?

Fint med bedrevitere :wub:

Du fremstår ganske bedrevitende selv. Jeg tror Beethovens niende symfoni har mer avanserte harmonier, velarrangerte kor og stemmeføringer enn det meste Nightwish noen gang har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic: Dillinger Escape Plan - Ire Works.

Trenger sikkert et par-tre gjennomhøringer, men det tror jeg er August-musikk :)

Tja... TDEP er virkelig far out. Jeg digger det, de fleste jeg kjenner som ikke hører på metall hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexi da, ser du ikke at jeg skrev " det meste som lages"...altså musikken folk hører til vanlig for tiden. Og da er dette musikk som er har svert komplekse arrangemang i forhold til mye annet.

Og hør gjerne denne sangen helt gjennom før du svarer...

Dessuten var inlegget litt ironisk da jeg selv skulle fremstå som bedreviter, derfor den siste setningen ^_^

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexi da, ser du ikke at jeg skrev " det meste som lages"...altså musikken folk hører til vanlig for tiden. Og da er dette musikk som er har svert komplekse arrangemang i forhold til mye annet.

Og hør gjerne denne sangen helt gjennom før du svarer...

Dessuten var inlegget litt ironisk da jeg selv skulle fremstå som bedreviter, derfor den siste setningen ^_^

Jeg og alle de andre 160 ungdommene jeg går på musikklinje med hører på Beethovens niende ganske ofte. Har sunget den i Oslo Filharmonien, sammen med Oslo Filharmoniske Orkester.

Her er musikk med svært kompleke arrangement i forhold til veldig mye annet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.