Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal for ikke-metallere


Eivind August

Anbefalte innlegg

Så, tenkte jeg og evt. andre som ikke er metalheads kunne bruke denne tråden til å gi og få tips til interessante metalband som ikke nødvendigvis er kun for de innvidde. Høres kanskje litt diffust ut, men tenker altså på de ikke helt hardcore sakene, men interessant musikk som også er heavy.

Band jeg har hørt på og liker, selv om jeg ikke er metalgutt, er Sepultura, Soulfly og Gojira (hørte sistnevnte for noen år tilbake, så skal ikke si sikkert at det er like "åpent" som de andre).

C'mon everybody!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

(til min storeirritasjon) In Flames er et band som går ganske bra blant fjortisjentene, så kanskje det hadde vært noe for deg? :)

"Interresant musikk som også er Heavy"

Skal si deg en ting, de fleste Hardcore musikere kune nok rundspilt deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelot, In Flames (som nevnt), System Of A Down, Killswicth Engage, Nightwish er band som mange ikke-metallere kan høre på.

Men det spørs også hvilke plater og sanger man sjekker ut.

Tror du kan like de nye platene til In Flames f.eks, mens de gamle kan være litt for harde for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pain of Salvation er skikkelig bra!

Opeth er herlig..

Ser det er så mange som skryter Gojira opp i skyene, jeg burde kanskje gidde å sjekke noe jutjub støff..

Gojira er go'knall det. Sjekk ut sanger som "The Heaviest Matter of the Universe", "Flying Whales", "From the Sky", "The Art of Dying" og "Esoteric Surgery".

Jeg vil også anbefale alle (Metallhuer som Jazzfolk) å sjekke ut Green Carnation. Vet ikke helt hvilken sjanger jeg skal putte dem i. De begynte vel kanskje som Doom-Metal, og har tatt retninger som Prog-metal, prog-rock ++.

Crushed to Dust, video laget av <noen>

Pile of Doubt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.