Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG100hdfx


Anbefalte innlegg

Styr unna den der ja. Eneste grunnen Marshall har MG som topp, er for å tjene penger. MG-lyd og den settingen stack gjerne blir brukt i, passer ikke helt sammen.

Er vel noen musikkforretninger der du kan prøve litt forskjellige amper, i/like ved Lillestrøm? :) Har ikke satt meg så godt inn i hva slags amper som er verdt å satse på i den prisklassen, dessverre. Mener Laney har kommet med noen rimelige rør-saker nå nylig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, kan du tänka dig att köpa brukt? Vad är du sugen på för ljud? Vill du helst ha rör eller inte? Combo eller topp+låda? Vilka andra funktioner är viktiga för dig bortsett från att den inte ska vara för stor (vill du tex att den ska ha några inbyggda effekter)? Vad ska den användas till? Vardagsrummet, inspelning, övningslokal, gig eller alltsammans? Här är det bara att komma med önskningar :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mg er ikke noe å satse på nei. Det er vanskelig å anbefale noe i den prisklassen uten å vite hva du er ute etter.

Peavey Valveking er et mye bedre alternativ i forhold til prisen, ellers så kan du jo skaffe en god fender rør-combo brukt, for så å peise på med pedaler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest i denne tråden måtte jeg inn på min brors rom for å teste hans MG100. Jeg kunne aldri tenke meg at den låt så forferdelig som alle sier. (Han har lagt gitaren mer eller mindre på hylla, så det er ikke ofte jeg hører ampen i bruk).

Jeg er normalt sett av oppfattning at man ikke kan kjøpe seg god lyd, men etter mye skruing og spilling på denne ampen, måtte jeg rett og slett konkludere med at den er like dårlig som folk sier. På overdrive 1 ligger det alltid en ullen ekkel lyd som jeg ikke greier å få vekk. På OD 2, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Dette er nok det verste jeg har prøvd av metalvreng. Clean kanalen er for så vidt helt ok, selv om jeg ikke akkurat gråter blod. For å toppe clean kanalen har de lagt til noe som heter "clean crunch". Jeg velger å la vær å kommentere den videre, da jeg rett og slett bryter ut i stille gråt.

Min helt greie, billige transistoramp, Randall RG75G2 (Ja, det er stor forskjell om jeg utelukker G2), spiller denne ampen ned i støvlene.

Oppsummering: lang og unødvendig post, men moralen er at du for en hver pris må unngå å kjøpe MG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en her på forumet som selger en Marshall JCM 800 rørforsterker..

Det ville vært et så sjukt mye bedre kjøp, men da må du skaffe et lite kabinett i tillegg..

Han selger JCM800`n for 5000.. så kan du finne et billig kabinett på finn eller noe til en tusing..

Da har du en sjukt fet amp, og mulighet til å oppgradere til større kabinett seinere.. 2 x 12" skulle holde lenge.

Eller eventuelt kjøpt en fet kombo forsterker.

Mange undervurderer komboer.

Der kan du jaggu få mange røverkjøp.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.