Atomic

Tight flinkis musikk

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til tight flinkis musikk som er jævlig bakpå og funky? Sånn a la Victor Wooten, Herbie Hancock & Headhunters, Nils Landgren osv?

Det er fett å høre på en gang i blandt, men blir fort for mye, litt mye briefing med skills....

Kansje legge til at det viktigste er at det er funky og groover no jævlig! Som praliament/funkadelic.

Endret av Atomic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, av en eller annen grunn liker jeg ikke de så godt... men takk for forslaget, har du noen flere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fourplay har mye tøft.

Edit: når du først nevner Wooten... Béla Fleck and the Flecktones!

Endret av Trickster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 for Mezzoforte.

Casiopea er jo ganske artig også. Aner ikke om det er det du er ute etter, men det er verdt å sjekke ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Definitivt Extreme. Get the funk out groover noe sinnsykt

Lil' Jack Horny er kvassere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Battles! Er nok veldig annerledes i forhold til andre ting som blir nevnt i denne tråden, men det er verdt å sjekke ut.

Mye sprø rytmer, kul bruk av looping og vokal.

Sykt stødig trommis. Var på konsert med dem i fjor sommer og ble helt sykt imponert over hvor tight det var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Get the funk out" har den kvasseste soloen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil si at masse av toto går lett inn under denne kategorien! Fahrenheit albumet er vertfall tight som faen! Men tower of power er jo konge.. Kanskje lettere å like visst du finner de rette låtene, som for eksempel "funk the dumb stuff"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tribal Tech ;)

I second that opinion! Og Vital tech tones - Scott henderson det og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
"Get the funk out" har den kvasseste soloen.

Oh yeah!

prøvde å lære meg soloen når plata kom ut, gitaren holdt på å fly ut vinduet flere

ganger pga dekryptering av tappingslutten :lol:

Toto er vel nesten fasitten på det du beskriver.

Bør også sjekke ut de gamle Gino Vannelli platene, spesielt plata "Brother to brother".

Koinonia er vel også innenfor rammene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tight og bakpå? Uhm... Fail? :P

Når alle er like bakpå blir det tight og tøft. Som Watermelon man f. eks. Som George Clinton sier, det fins et område rundt enern hvor det går bra å treffe, og de prøvd å alltid å treffe i siste øyeblikk.

Ja, battles er drit kult, men kansje litt annen type, hehe. Ellers har jeg i grunn hørt om det som er nevnt før da, men takk for forslag uansett. Kansje noen har flere? Jeg tviler på at jeg har hørt om alle for å si det sånn...

Så nå at det var noen jeg ikke så her i stad, som jeg ikke har hørt om, det var fett!

Her har vi et godt eksempel vettu.

Endret av Atomic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke så jævla flinkis... menmen.. Om du takler noe i gata Smooth Jazz: The Rippingtons! Flinke musikere uten tvil, men de legger mer vekt på låtskriving.. Sjekk spesielt ut skiva "Live in L.A". Finner ikke en dårlig låt på den plata :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tigh og Bakpå: D´angelo - Untitled (how does it feel), har ikke funnet ut om jeg elsker eller hater låta, er dødsfett, men blir kjempestresset!

Ole Børud - Shakin the ground, denne skiva har han med seg noen av norges kuleste musikere, dønn tight funk med rockeriff:)

Køhn/Johanssen sekstett: fet norsk, groovy jazz.

D´sound: Norges mest tighte bass og trommerekke.

Obligatorisk:

Stevie Wonder

Earth, Wind and Fire

Tower Of Power

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Børud - Shakin the ground, denne skiva har han med seg noen av norges kuleste musikere, dønn tight funk med rockeriff:)

Må si meg mer enn enig på den. Sinnsykt fet skive som låter så tight du kan få det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojsann! Hvordan har jeg unngått denne? Smellfett! *Bestille*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive