Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags forsterker burde jeg ha?


kake

Anbefalte innlegg

Overdrive brukes til å sparte en rørforsterker i ræva og gi litt den mer vreng, crunch, sustain eller hva du nå enn er ute etter. (kommer an på innstillinger)

Bruker du f.eks en Marshall JCM800 med boost forran, så vil du fortsatt beholde den gode tonen i forsterkeren.

Du får på en måte mer vreng fra forsterkerens naturlige vreng.

Bruker du derimot en distortion pedal forran, så farger denne lyden for mye.

ehh. vanskelig å forklare.

Bruker selv 60watts forsterker uten hotplate, og den låter bra til soverommet, men enda bedre live i bandsammenheng. trenge ringen hotplane eller ødelegge ørene for å få frem bra lyd.

Så behovet for hotplate kommer an på hvilke forsterker du bruker.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg for min del synnest at DSL401 låter piss, men det er vell smak og behag.

ville uansett gått for 50w topp og 2x12 kab, selvom det blir å ta litt mer plass.

DSL serien (spesielt på crunch kanalen) er de som låter mest "gammel" marshall av alle nyere modeller...de gangene jeg har spilt på en har jeg bare brukt den kanalen + tubescreamer av et slag for all boost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag slänger en röst på Marshall DSL 401:an. Jag har två stycken och är jättenöjd (nope, jag ska inte sälja någon av de så det är ingen sälj-reklam, he, he). Jag tycker att de låter kanon på vardagsrumsvolym också.

Jag ser att du har ombestämt dig och vill köpa topp+kabinett istället för combo. Får man fråga varför? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUFFTUFFTUFF: En topp+kabinett er jo greit mtp. at det er enkelt å oppgradere til et større kabinett om jeg føler for det. evt. å ta med meg kun toppen steder og bruke kabinetter som står der. Rør trives visst også mye bedre i en seperat topp enn i en kombo, også ser det mye tøffere ut da gitt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUFFTUFFTUFF: En topp+kabinett er jo greit mtp. at det er enkelt å oppgradere til et større kabinett om jeg føler for det. evt. å ta med meg kun toppen steder og bruke kabinetter som står der. Rør trives visst også mye bedre i en seperat topp enn i en kombo, også ser det mye tøffere ut da gitt cool.gif

Angående vilket som ser tuffast ut ska jag inte skriva något om, he, he.

Men tänk på att om du köper en combo som du kan koppla in ett externt kabinett till så är det ju inte något problem att uppgradera till ett större kabinett om du får lust till det. På vissa gig passar det kanske att bara köra med combon (volymmässigt så räcker det ju med stor sannolikhet till med bara combon när du mickar upp) men om det finns kabinett på gigstället så kan du ju koppla in combon där och antingen bara använda det externa kabinettet eller bägga två (externt + högtalaren i combon). Att ta med en 1x12 combo på gig är, enligt mig, inte krångligare att släpa med sig än en topp. Det beror ju i och för sig på från modell till modell då :) .

Jag menar inte att combo är bättre än topp, det är en smaksak, vilket som passar bäst för dina behov, men det är lätt att "glömma bort" att det faktiskt går att koppla in ett externt kabinett till många combos :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synnest at DSL401 låter piss, men det er vell smak og behag.

ville uansett gått for 50w topp og 2x12 kab, selvom det blir å ta litt mer plass.

DSL serien (spesielt på crunch kanalen) er de som låter mest "gammel" marshall av alle nyere modeller...de gangene jeg har spilt på en har jeg bare brukt den kanalen + tubescreamer av et slag for all boost.

Skjønte ikke innlegget! Liker du DSL-serien eller ikke? :P

Mener du at combo låter piss og at topp er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men av alt som finnes av forsterkere er det veldig få man får sjangsen til å prøve.

Da er det greit å få litt hjelp til hvilken ende man skal starte i, for man ender nok opp med å kjøpe et par før man blir fornøyd.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.