Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags forsterker burde jeg ha?


kake

Anbefalte innlegg

Har en Fender Blues Deluxe nå, men jeg er ikke helt sikker på om det er den som er helt riktig for meg. Er fan av og spiller mest blues/rock, da alt fra SRV og Hendrix til Black Sabbath, Led Zeppelin og Deep Purple, også fan av band som Lynyrd Skynrd og Allman Brothers. Forsterkeren min føles litt "tam" ut, låter jo fett til clean-greier og SRV og slikt, men blir gjerne litt lite og "feil" vreng. Høres det ut som om det er jeg som bare ikke kjenner forsterkeren min bra nok, eller høres det ut som om Blues Deluxen ikke er riktig forsterker for meg?

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jonathan: Da hadde det evt. vært greiest med Marshall DSL401 e.l da, som er en kombo og mye mer praktisk. 40w 1x12" passer jo bra, det er jo det Blues Deluxen har og den spiller høyt nok for mine behov. Virker som om Marshall er veien å gå, i alle fall. Når jeg skal kjøpe amp, regner jeg med å ha mellom 5k og 7k et sted. Ceriatone og lignende ferdigbygde kloner, er det "no ræl" eller er det gode kopier som kan være verdt å se på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CasuS: I Post #7 skrev jeg at det antageligvis ville ligge på mellom 5k og 7k et sted :)

rocktrond: Har jo en Maxon OD808, TS808 klone, veit ikke om dette går innenfor det du regner som "bra overdrive". Blir uansett ikke helt "riktig" på en måte, selv om det er kjempegreit til SRV og slikt.

LesMarshall92: Skal søke litt rundt om den. :)

Har forresten tenkt meg litt om, og kommet fram til at det kanskje er like greit med seperat amp og kabinett, og bare kjøpe et 1x12" kabinett (i starten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CasuS: I Post #7 skrev jeg at det antageligvis ville ligge på mellom 5k og 7k et sted :)

rocktrond: Har jo en Maxon OD808, TS808 klone, veit ikke om dette går innenfor det du regner som "bra overdrive". Blir uansett ikke helt "riktig" på en måte, selv om det er kjempegreit til SRV og slikt.

LesMarshall92: Skal søke litt rundt om den. :)

Har forresten tenkt meg litt om, og kommet fram til at det kanskje er like greit med seperat amp og kabinett, og bare kjøpe et 1x12" kabinett (i starten).

Ahhhh! Crap! Sorry, så ikke det...

Se deg om etter noe brukt i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en bra overdrive pedal til å sparke nytt liv i Fender'n :)

Støttar denne! Eg er heilt sikker på du kan få den lyden du vil ut av den ampen! Nok ein gong vil eg anbefale ein Boss Blues Driver. Mange lar seg no lure av namnet og trur at denne kun egnar seg til blues, men den er faktisk utruleg allsidig. I tillegg funkar den fint som booster til ein meir heavy pedal, eg har min framfør ein ds-1, og det er godt som gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg virker forhåndsdømmende, men noe sier meg at en forsterker som i utgangspunktet er mer passende for det jeg vil spille, med vreng fra rør (gjerne i kombinasjon med en hotplate e.l. som det forhåpentligvis blir om jeg skaffer en 50 watt + forsterker) vil låte bedre enn en Boss Blues Driver? Og som boost har jeg jo OD808en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.