Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig 80 talls musikk?


Victoria

Anbefalte innlegg

Limahl, Opus, Modern Talking, Falco, Johnny Hates Jazz, Ole I'Dole, Spagna, Samanta Fox, Sabrina, Sinitta, Bros, Kylie Minogue, 2 Brave, Milli Vanilli, Mel & Kim, Rick Astley.. Stort sett alt produsert av Stock, Aitken og Waterman. En haug med Hair metal band.. Gorky Park,, nei jeg orker ikke å tenke på den listen engang..

Typisk at folk som ikke kjøpte plater på 80 tallet nevner band som vi fortsatt husker.. Det er en grunn til at vi husker akkurat de bandene/artistene.. Grunnen er ganske enkelt at de slett ikke var det dårligste fra 80 tallet.

Duran Duran og Kraftwerk var jo Beethoven i samenligning med de fleste av sine samtidige.. 80 tallet var fullt av artister som aldri hadde skrevet en låt, ikke kunne spille et instrument og som knapt kunne synge. Det var bestselgende artister som ALDRI opptrådte live uten full playback. En karriere basert på miming med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smak og behag som vanlig.

Men som nevnt, var det artister som aldri spilte live, eller som hadde annet enn image å selge.

Jeg for min del greier å svelge det aller, aller meste av 80talls musikk.

Men skal jeg være helt ærlig, så er noe av det dårligste hair-metal, fra slutten av 80tallet, rett før den døde ut... finnes mye bra hair metal, men var så altfor, ALTFOR mange som hoppa på toget, for å si det slik. De som ville selge image.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal jeg være helt ærlig, så er noe av det dårligste hair-metal, fra slutten av 80tallet, rett før den døde ut... finnes mye bra hair metal, men var så altfor, ALTFOR mange som hoppa på toget, for å si det slik. De som ville selge image.

Enig der. Husker at jeg leste et intervju med Warrant fra 1991 der de påpeker hvor populære de er, og gir det som grunn til at de burde være på forsiden av Guitar World. Istedet ble det Ritchie Blackmore. Warrant var en av de bedre av den gjengen som Jonathan nevner, og det sier vel det meste om kvaliteten på disse bandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg på min side foretrekker mye av 80-tallets musikk fremfor mye annet. Er nok riktig som Greener sier. De av oss som ikke kjøpte plater på 80-tallet husker bare det som ikke var verst. Milli Vanilli er vel greit å nevne som noe dårlig, ettersom de strengt tatt ikke hadde så mye på en scene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tullete å si at 80-tallet ikke var bra pga. de nevnte crappy artistene. Skal man da også si at 70-tallet sugde pga. Village People og annen pillråtten disco?

Nei, min iTunes-spilleliste inneholder nok like mye bra fra 80-tallet som fra noe annet tiår.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.