Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar for nybegynner


Jostein

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med mange her om at det er greit å begynne på elektrisk gitar. Men om du er helt fersk vil jeg anbefale at du får noen som har spillt en stund til å sjekke gitaren du evt. vil kjøpe. Det er jo greit å vite at man har en gitar der forutsetningene er tilstede for læring og spilleglede. Og det kan det være vanskelig for en nybegynner å vite. Ser du spesielle modeller du liker utseende og pris på, så er det jo bare å spørre her på forumet - så får du fort synspunkter på om det er en grei gitar eller ikke, men det aller beste er om noen er med å tester gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i litt den samme situasjon som Jostein. Jeg har spilt litt akkustisk, men den jeg har er tungspilt og det er litt "kjedelig lyd". Ønsker å skaffe meg en billig elgitar, og lurer på om det går bra å koble gitaren til anlegget hjemme sånn midlertidig, så kan jeg investere i forsterker senere. Får mer penger til gitar da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Velkommen til forumet!

Alle pleier å si at en mÃ¥ starte med akustisk gitar, men personlig syns eg at det bare er tull om det er elektrisk som en liker best.

En elektrisk gitar er mye lettere å spille på enn en akustisk, så eg anbefaler deg å bare gå for elektrisk :)

Selvfølgelig er det store forskjeller på gode og dårlige gitarer, så eg vil anbefale deg å kjøpe en god startgitar til i alle fall 1500kr. Dvs. ingen elkjøp-gitar, da mister du motivasjonen fort :P

Om det er noe mer du lurer på så er det bare å spørre i vei!

Den første el-gitaren min var fre elkjøp jeg måtte bytte 5 ganger eller noe sånt p.g.a at det var hakk i stemme greiene også kjøpte jeg men en Morgan Legend Series med Micro Cube og den var veldig bra og starte og spille på koster rundt 3.500kr men er absoult en grei nybegynner gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.