Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktiv preamp


Anbefalte innlegg

"Perfect for Strats and all guitars with pickguards."

Hadde det vært så enkelt. Ja, etter mye fikling og lodding har jeg enda ikke klart å installere denne preampen. Første steg var i det hele tatt å få plass i plekterbrettet, etter mye knoting og spikking får det med mye fikling omsider plass i gitaren. Deretter har det gått helt i vreng. Jeg har fulgt wiring diagrammet til punkt og prikke flere ganger, men det vil absolutt ikke la seg gjøre. Noen ganger har jeg opplevd å få signal men det kuttes når jeg tar på on/off switchen. Det støyer når jeg er nær spakene hele tiden, jordingsfeil? Har måttet låne litt kabler fra Morgangitaren da jeg dreit meg ut noen ganger. Jeg poster bilder av alt så dere kloke gitarmekkere kan hjelpe meg ^_^ Castor, Greener!? ^_^

329673.jpeg

Hvordan gitaren er loddet til nå. Jeg måtte skjøte den ene batterikabelen, kanskje lurt å polstre det skjøtede stedet med gummi?

329676.jpeg

Bildet som viser koblingene

329678.jpeg

Koblingskjemaet

329680.jpeg

Og til slutt et noe (u)forståelig bilde av hvordan jeg har gjort det

329688.jpeg

329691.jpeg

Jeg setter pris på ALL hjelp da jeg snart har en konsert, og er ganske lei av det som skulle være en enkel og kjapp installasjon!

Takk

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ledd i feilsøkingen bør faktisk være å koble ut kretsen for å se at gitaren fungerer slik den skal uten kretsen innkoblet. Jeg tenker at du kanskje har montert nye pickups og noe slikt også med det samme ? Altså forenkling.. Jeg vet der er kjedelig, men ingenting er som systematikk og utelukking av feilkilder når man feilsøker :)

Sjekk også batteriet ! man tapper et batteri fort hvis man fikler litt med løse ledninger..

Hvis gitaren fungerer uten kretsen, er det neste steget å bruke et multimeter for å feilsøke mellom batteri og printkort + jordingspunkt til jordingspunkt + signal kabel til print osv. For å utelukke dårlige loddinger, dårlige ledninger osv. Finn den første komponenten som er loddet på printet etter selve loddepunktet og mål derfra til f.eks andre foten på potensiometereret (+ signal)

Det ser jo i utgangspunktet ut som ting er koblet riktig.

edit:

mål om det er kontakt mellom - pol fra batteriet til et jordpunkt (baksiden av et pot) når du har en plugg koblet inn i jackuttak, og brudd når det ikke står i noen plugg. Dette gir deg en god indikasjon på om du har koblet jackbøssing riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.