Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange basser "trenger" vi?


MrWalker

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det eg treng av bass-greier er ein femstrengar som er litt lettare (reint fysisk), og litt betre å spele på.

Ønskelista, derimot, er ein del lenger. Skulle alltids funne ein bruk for ein Stingray 30th anniversary, gjerne både ein med bånd og ein fretless, ein Sterling 5-strengar ein Dingwall Afterburner II og ein G&L SB-2, for eksempel.

Dersom bassane er nokonlunde forskjellige ser eg heilt klart poenget med å ha fleire, men dersom ein har 15 P-bassar i forskjellig finish, vert vel litt av poenget borte for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du ha da?

Eh, ... én til? :D

Vet ikke, ingen konkrete planer pr idag. Men jeg har en fin seks-strenger med 33 bånd, og av og til ønsker jeg at den hadde 24 bånd, fordi slap-hand blir veldig vanskelig med 33 bånd. Så kanskje en 24 bånds seks-strenger.

Kanskje en EB Bongo, eller en Clement, eller en Conklin, eller en Ken Lawrence, eller en Jerzy Drozd, eller en BassLab, eller en Ritter, eller en Sei, eller en Nordstrand, eller en Listerud, eller en Brubaker, eller en LeFay, eller en Ken Smith, eller en Shuker, eller en annen Surine. Mulighetene er mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vi egentlig ha slutt paa GAS? :blush:

Jeg har foelgende, og kan for overskuelig fremtid innbille meg att jeg har hva jeg trenger:

1 Fender P med slipte strenger for blues , E,A,D,G

1 Fender P med litt hissige strenger for rock, E,A,D,G

1 Fender P med slipte strenger, lav aksjon, satt opp for plekter, for Metal, stemt C,F,A#,D#

1 Warwick Corvette med 4 slipte strenger, lav aksjon, strenget .132 - .75, stemt B,E,A,D

Og en Yamaha RBX374 for bassing etter reklame-jingler i soffan.

Og en akustisk bass til pynt :wub:

Og en sort EB MM Stingray, med stainless strenger 0.115 - 0.55 :blush:

Henning . Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ... én til? :D

Vet ikke, ingen konkrete planer pr idag. Men jeg har en fin seks-strenger med 33 bånd, og av og til ønsker jeg at den hadde 24 bånd, fordi slap-hand blir veldig vanskelig med 33 bånd. Så kanskje en 24 bånds seks-strenger.

Kanskje en EB Bongo, eller en Clement, eller en Conklin, eller en Ken Lawrence, eller en Jerzy Drozd, eller en BassLab, eller en Ritter, eller en Sei, eller en Nordstrand, eller en Listerud, eller en Brubaker, eller en LeFay, eller en Ken Smith, eller en Shuker, eller en annen Surine. Mulighetene er mange.

Ligger jo noen Listerud 6'ere på Finn.no....eller er kanskje vekke nå...jeg så litt på de før jeg kjøpte 6'er fra USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg observerte disse. Desverre kom de på et tidspunkt da jeg ikke hadde penger og forsøkte å selge mine egne basser.

Jeg har fortsatt ikke penger, men bryllupet er betalt så jeg er ikke desperat etter å selge bassene mine lenger. Lykkelig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hmmmmm hva skal jeg svare meg selv, da?

Nå hadde det bygget seg opp så mange basser her i huset at jeg satt med en gnagende følelse av å ikke GASSE etter NOE lenger! Det var nesten litt ille!

Så da solgte jeg unna litt over en håndfull basser og satser på å få solgt unna et par til, sånn at jeg kan fortsette å gasse etter noe jeg ikke har. :-)

Så nå skal jeg ha meg en høykvalitets ERB (7 strenger.... kanskje mer??? elros?? *hehe* ) og en 34-36" ståbass (Big KYDD, BSX Flip, Conklin MEU, el.l.). Men nå skal jeg søren ikke forhaste meg! *hehe*

Jeg er nemlig veldig komfortabel med de andre bassene jeg har, så jeg føler ikke noe stort behov for å selge unna nå. Det er litt sånn "Hvis jeg skal få bygget noe nå.... hva skal det være, da??? hmmmmmmm.... jeg har jo det... og det.... og det..... og hvis jeg kjøper en annen av det, så blir en av de bare stående..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.