Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hissig pickup til Ibanez RG


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei.

Som sikkert mange har fått med seg, har jeg fått meg ny gitar, men snuser litt på å bytte ut ToneZone'n i bridge (det er visstnok den det er) i noe annet. Problemet er at jeg synes ikke ToneZonen strekker til. Jeg vil ha en mikrofon som duger til heavy ting som Metallica, og digg vreng som Dream Theater (tenk Erotomania, Constant Motion, Under a glass moon) osv. Uaktuelt å bytte ut alt av elektronikk for å sette inn EMG's i denne fjøla, men jeg tenkte på noe DiMarzio Super Distortion eller noe av SD. Problemet er at jeg synes ToneZone blir for dvask, for.. bløt distortion, vet ikke hvordan jeg skal si det. Grumsete/uklar. Lite treble. Vil ha noe som er fast i fisken og kan gi meg den saftige Metallica-tonen selv om den ikke er aktiv.

Problemstilling: hvordan skal man bytte en pickup? Er det bare å kjøpe en pickup, fjerne strenger, klippe over/lodde vekk gammel pickup, lodde fast riktig ledning til riktig ledning i ny pickup, skru den fast? Ikke noe mer hokus pokus enn det?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok veldig sann, men greier å få rimelig bra Metallica-tone ut av Cube'n min med Les Paul'en.

Men det er bare denne klarheten og ekstra outputen jeg savner. Kanskje jeg bare skal prøve å skru den enda nærmere mikkene og se om det hjelper på outputen, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så veldig vanskelig å skifte ut elektronikken til EMG. Alt følger jo med når du kjøper mikkene. Pot'er og jack. Men jeg liker godt Dimarzio Super distortion og. Men som folk sier, mye av lyden ligger i ampen. Og hvilken gitar skal du ha mikken i? Det har jo litt å si for valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.