Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CRT skjerm = støy?


vwh

Anbefalte innlegg

Når jeg sitter her på gutterommet og spiller, så er det en grusom støyete lyd som kommer fra forsterkeren min. Når jeg slår av dataskjermen forsvinner denne helt.

Det jeg nå lurer på. Henger dette sammen med at det er en CRT skjerm, elelr vil jeg også oppleve den samme støyen hvis jeg hadde en LCD skjerm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger nok sammen med at det er en CDT skjerm, det som gjør at støyen er hørbar er sannsynligvis det røret som LCD skjermer ikke har. Langt fra mitt område, men har hørt såpass mye heftig piping og brum fra CDT at jeg kjenner meg godt igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRT-skjermer, og forsjåvidt TV-skjermer har ekstreme spenninger, vet ikke om CRT er lite ille som TV-er, men fortsatt ille. Så, pga. dette dannes et passe stort magnetfelt, som påvirker amper, stereo...you name it. Så hvis du bruker 4000 på en LCD skjerm, vil nåk problemet forsvinne. Men jeg hadde nøyd meg med å ommøblere rommet først, for å se om det hjelper, jeg har ikke det problemet, og skjermen min er et par meter unna ampen.

Det samme gjelder faktisk ampen selv og, på en del amper, hvis du beveger gitaren for nerme ampen, begynner den å dure som et udyr. Så det er mye å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo ikke skjermet pickupene og hvis du spiller inn foran skjermen så er jo dette unyttig...

har også opplevd at dette er et stort problem med singelcoiler og hvis du spillter humbuckerene...

når du bruker humbuckere(som humbuckere) er det ikke like stor problem...

har også erfart av DiMarzio humbuckere støyer mer enn SD... men splittet så støyer begge....

kjøp lcd skjerm om du sitter 20 timer og spiller foran pc'en hver dag... evt. plasma skjerm/TV hvis du har svært god råd.... :P

uansett så vil du ikke ha den støyen når du spiller ute, eller i øvingslokalet... ved mindre det er jordingsfeil der... eller at noen tullinger har satt lysdimmeren på samme kurs som ampene... eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo ikke skjermet pickupene og hvis du spiller inn foran skjermen så er jo dette unyttig...  

har også opplevd at dette er et stort problem med singelcoiler og hvis du spillter humbuckerene...

når du bruker humbuckere(som humbuckere) er det ikke like stor problem...  

har også erfart av DiMarzio humbuckere støyer mer enn SD... men splittet så støyer begge....  

kjøp lcd skjerm om du sitter 20 timer og spiller foran pc'en hver dag... evt. plasma skjerm/TV hvis du har svært god råd.... :P

uansett så vil du ikke ha den støyen når du spiller ute, eller i øvingslokalet... ved mindre det er jordingsfeil der... eller at noen tullinger har satt lysdimmeren på samme kurs som ampene... eller..

Single coiler er et problem når det gjelder støy ja. Jeg sa at man ikke får fjernet alt støyet heller :wink: men alt hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er jo en Humbucker to poler som er fasevendt i forhold til hverandre, nesten som en AB-amp, noe som på en finurlig måte skal fjerne støy, noe som faktisk stemmer ganske bra. Ofte på gitarer med 3 SC'er, er den i midten fasevendt i forhold til de andre, så pos 2 og fire blir lydløse, mens 1, 3 og 5 støyer som alle andre SC'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.