Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

Blitt en del thrash og crossover (og ei Guided By Voices-plate) på meg i det siste:

Concrete Sox - Whoops! Sorry Vicar

Cryptic Slaughter - Money Talks

Dark Angel - Darkness Descends

Death Angel - Frolic Through the Park

Death Angel - The Ultra-Violence

Death Angel - Act III

Guided by Voices - Self-Inflicted Aerial Nostalgia

Hobbs' Angel of Death - Hobbs Angel of Death

Megadeth - Peace Sells... But Who's Buying? Jubileumsutgaven :)

Megadeth - So Far, So Good ... So What!

Metal Church - Blessing in Disguise

Sacred Reich - The American Way

Tankard - Zombie Attack

Toxik - World Circus

Wehrmacht - Shark Attack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt en del thrash og crossover (og ei Guided By Voices-plate) på meg i det siste:

Concrete Sox - Whoops! Sorry Vicar

Cryptic Slaughter - Money Talks

Dark Angel - Darkness Descends

Death Angel - Frolic Through the Park

Death Angel - The Ultra-Violence

Death Angel - Act III

Guided by Voices - Self-Inflicted Aerial Nostalgia

Hobbs' Angel of Death - Hobbs Angel of Death

Megadeth - Peace Sells... But Who's Buying? Jubileumsutgaven :)

Megadeth - So Far, So Good ... So What!

Metal Church - Blessing in Disguise

Sacred Reich - The American Way

Tankard - Zombie Attack

Toxik - World Circus

Wehrmacht - Shark Attack

Dæven her var det mye bra. Har flesteparten av de skivene der :)

Første skiva til Dark Angel er en klassiker, utrolig hard og kjapp skive til å komme i '86. Jeg ser på den som en ukjent milepæl :)

Og så Wehrmacht da gitt, har begge skivene dems. Ikke mange som har hørt om dem i dag. Fikk også tak i Spazztic Blurr LP'n for en stund siden, den hadde jeg leita etter i over 10 år. Samma folka (stort sett), bare under et annet navn

De 3 første skivene til Death Angel er også klassikere :D Særlig Act III er helt fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven her var det mye bra. Har flesteparten av de skivene der :)

Første skiva til Dark Angel er en klassiker, utrolig hard og kjapp skive til å komme i '86. Jeg ser på den som en ukjent milepæl :)

Og så Wehrmacht da gitt, har begge skivene dems. Ikke mange som har hørt om dem i dag. Fikk også tak i Spazztic Blurr LP'n for en stund siden, den hadde jeg leita etter i over 10 år. Samma folka (stort sett), bare under et annet navn

De 3 første skivene til Death Angel er også klassikere :D Særlig Act III er helt fantastisk...

Da vet jeg iallfall at det finnes en annen person her på forumet som er mer en gjennomsnittlig interessert i thrash :)

Hadde lenge tenkt på å kjøpe en del av det her og nå i sommer fikk jeg endelig ræva i gir. Hadde for så vidt det meste på CD en gang i tiden, men solgte CD-samlinga mi for noen år siden... :huh:

Godt mulig jeg undervurderer dagens metal-fans, men tror ikke så mange egentlig har hørt om verken Dark Angel eller Wehrmacht. Men tøft er det. Beermacht-plata har jeg omtrent ikke hørt, kun Shark Attack som er mitt forhold til Wehrmacht. Vet Beermacht finnes i WiMP, så får vel gi den noen gjennomspillinger også. Shark Attack synes jeg for øvrig er kjempebra. Spazztic Blurr har jeg aldri hørt om, men skal sjekke det ut.

Helt enig i det du sier om Death Angel og de tre første skivene deres. Klassiske plater. Fikk du sett de i fjor da de spilte i Oslo sammen med Exodus og Kreator?

Og du er vel kanskje fan av Suicidal Tendencies også? De spiller iallfall i skateparken i Gamlebyen (i Oslo) 22. august :)

Endret av Rødvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så ikke Death Angel i fjor, men så de 2 ganger på Art of dying turneen, først på John Dee i Oslo, og så på Garage i London ca en uke etterpå :D

Beermacht plata er litt mer moro og melodiøs enn Shark attack, og har litt bedre lyd. Spazztic Blurr er på spotify så jeg nå :D Det er mer utflippa, blant annet litt bruk av akkustisk gitar og litt mer tullball. Men du hører kjapt at det er dem.

Gamle Suicidal er knallbra. Det skjedde liksom noe med dem rundt Lights, Camera...Revolution og Art of rebellion skivene, blei ikke så interessant etter det. Men alt før det er helt konge, særlig Join the army og How will I laugh tomorrow...when I cant even smile today :)

...og nå så jeg Zombie Attack i lista di og...helt fantastisk :D Kjøpte alle de gamle Tankard skivene etter hvert som de kom ut jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Shark Attack er litt moro også jeg da, men det er muligens bare avslutningen på United Shoe Brothers som gjør at det føles som ei moroplate.

Enig angående Suicidal. LCR-skiva er den siste jeg likte, så ble de litt for eksperimentelle. LRC kom jo i 1990 og det er jo allmenn kjent at thrashen døde 1991, er det ikke det de sier? :lol: Tror nok Robert Trujillo hadde en del å si for skiftet i lydbilde (dessverre til det litt for funk-ishe for min smak).

Tankard er et relativt nytt bekjentskap for meg, har ikke hørt på dem så veldig lenge. Må innrømme at jeg blir imponert av slike relativt små band som gir ut plate etter plate (som attpåtil stort sett handler om øl :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde også sjekke ut Chemical Invasion og The Morning After med Tankard. På 80-tallet var det masse spennende metal annet enn de store "komersielle" bandene. Mine favorittselskaper var Noise International, Earache og Roadrunner. Google litt på backkatalogen til de selskapene, og du vil finne mye bra.

Noise hadde blant annet band som Tankard, Kreator, Voivod, Deathrow, Celtic Frost, Coroner, Vendetta, Sabbat i tillegg til andre band som ikke var fullt så harde: Helloween, Gamma Ray, Scanner, Running Wild, Grave Digger ++

Earache hadde ting som Concrete Soxx, Napalm Death, Carcass, Bolt Thrower, Accused, Unseen Terror, Morbid Angel, O.L.D., Sore Throat osv...

Roadrunner er amerikansk, og hadde mer band fra "over there" :)

Du kjenner sikkert til mye av dette, men men. Fikk litt nostialgiatripp når jeg satt og skreiv og prøvde å huske hvilke band som var på hvilke selskap den gangen, og måtte ramse opp litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde også sjekke ut Chemical Invasion og The Morning After med Tankard. På 80-tallet var det masse spennende metal annet enn de store "komersielle" bandene. Mine favorittselskaper var Noise International, Earache og Roadrunner. Google litt på backkatalogen til de selskapene, og du vil finne mye bra.

Noise hadde blant annet band som Tankard, Kreator, Voivod, Deathrow, Celtic Frost, Coroner, Vendetta, Sabbat i tillegg til andre band som ikke var fullt så harde: Helloween, Gamma Ray, Scanner, Running Wild, Grave Digger ++

Earache hadde ting som Concrete Soxx, Napalm Death, Carcass, Bolt Thrower, Accused, Unseen Terror, Morbid Angel, O.L.D., Sore Throat osv...

Roadrunner er amerikansk, og hadde mer band fra "over there" :)

Du kjenner sikkert til mye av dette, men men. Fikk litt nostialgiatripp når jeg satt og skreiv og prøvde å huske hvilke band som var på hvilke selskap den gangen, og måtte ramse opp litt :D

Skal sjekke ut Chemical Invasion og The Morning After.

Kjenner til de aller fleste av bandene du nevner, og for så vidt labelene, og liker mye av det (kanskje med unntak av Hellowen og Gamma Ray :rolleyes:). Skal sjekke ut de bandene jeg ikke har hørt og også litt back-katalog på labelene du nevner. Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.