Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Er det noen som har peiling på oppløsning i dpi og bredde x høyde i pixler på et singelcover? Er det en standard eller varierer det?

Skal gi ut neste singelen vår på 7-tommer og jeg får spørsmål som jeg ikke har peiling på. Noen som kan med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke platespiller, men tror jaggu jeg skal kjøpe noen plater og rammer for å ha på veggen i den nye hybelen :)

edit; du har sikkert nevnt det før, men hvor kjøper du slike rammer, og hva koster de?

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har peiling på oppløsning i dpi og bredde x høyde i pixler på et singelcover? Er det en standard eller varierer det?

Skal gi ut neste singelen vår på 7-tommer og jeg får spørsmål som jeg ikke har peiling på. Noen som kan med dette?

Det er ikke noen standard for hvor mange pixler det skal være. Generelt brukes 300DPI i CMYK-farger til trykk. Med 7" pr side på kvadratet blir det da minimum 2100px*2100px som er oppløsningen du bør ha det i. Jeg tror jeg ville brukt 4200px*4200px for å være på den sikre siden. Da kan det også skaleres opp for 12" cover art som skal kreve ca 3600px*3600px. Forutsatt at du har cover-art som er høyoppløst nok for det da.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg(og sikkert mange andre) har de siste åra begynt å få mer og mer sansen for vinyl.

Det noe spesielt med å legge plata på plass, sette på stifta og høre den første knitringa.

Hvor kjøper du vinylplater? Noen skatter i samlinga?

Mine skatter er Larry Graham sin victory skive. Kamelot med poetry for the poisoned, og noen flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.