Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Ja, men den utløser mekanikken på den måten at arma går tilbake. Men den løfter seg ikke. Men mulig du er inne på noe. 

Det høres litt merkelig ut. Hvilke type spiller er dette som har en funksjon der armen returnerer? Tangensialspiller? B&O?

Picture Discs er ofte (dessverre) pressinger av ymse kvalitet. Gjør seg best i ramme på veggen🙂. Her virker run-out å ikke gå langt nok inn, men burde utløst armløft før retur.

Det virker som om en finjustering av sensor som styrer funksjonene må til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ptb skrev:

Det høres litt merkelig ut. Hvilke type spiller er dette som har en funksjon der armen returnerer? Tangensialspiller? B&O?

Picture Discs er ofte (dessverre) pressinger av ymse kvalitet. Gjør seg best i ramme på veggen🙂. Her virker run-out å ikke gå langt nok inn, men burde utløst armløft før retur.

Det virker som om en finjustering av sensor som styrer funksjonene må til. 

Technics Sl-q2. Det skal løfte seg når plata er ferdig og returnere og stoppe. Altså den skal ikke starte på nytt men returnere og så slå seg av. 

Her er en med samme problem. Unntatt picture-disc da. https://youtu.be/R_ssinJ_EJ4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunMaster skrev:

https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=86273

Ser på sykkel-vm og surfer, og ble nysgjerrig 🙂

Ser ut som det er en skrue du kan justere selv som fikser dette.

Ikke helt det samme problemet. Min returnerer men løfter seg ikke nok eller tidsnok. Men som sagt så er det bare på picture-discen problemet oppstår. På alle andre jeg har testet funker det helt optimalt. Så jeg er redd hvis jeg begynner å justere så blir det feil på de andre også. Så jeg får bare sveve over spilleren når jeg spiller Opeth-plata og trykke stopp-knappen når musikken slutter. Da funker det helt fint. Eller så får jeg spille Opeth bare på Spotify.  🙁 Men det er synd fordi den vinylen er så fet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp på forumet til hifisentralen. En 180 grams vinyl er jo en del tykkere enn vanlig vinyl så armen løftet seg ikke høyt nok ved retur. Så det var bare å justere høyere armløft så funka det helt fint. 

Har også fiksa lokket som ikke ville holde seg oppe, med ett par shims i dag. Og ny Riaa. Så nå er alt tipp topp!

🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.