Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Audun skrev:

Lite ny musikk vil jeg påstå, men spennende, ja! 😎

Ja, ikke akkurat nytt, nei. Life After Death kjøpte jeg på både kassett og VHS i hine hårde dager 😜

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 514
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fersk fra trykken! Måtte jo ha den nye Deep Purple i samlingen! 2x180 gram vinyl pluss DVD med konsertopptak fra 2017. 

Kjøpte denne kun pga coveret og navnet.... De som kjenner meg mener jeg har litt ekstra sans for elger... plata er forøvrig ikke spesielt bra... Tas ned fra veggen i lystig lag kanskje...

Posted Images

4 minutter siden, WelhavenT skrev:

Ja, ikke akkurat nytt, nei. Life After Death kjøpte jeg på både kassett og VHS i hine hårde dager 😜

Alt av Maiden på 80-tallet er obligatorisk. Fantastisk band, og er det forsåvidt fortsatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

‘In the middle of nowhere’ et sted, i en kjeller uten mobildekning driver en fyr platesjappe !  ‘God Gammel Audan’ kaller han sjappa ! :)

Fikk med meg litt køntri & bluegrass ! 

630FB97C-AF94-4385-9AE1-CA1A52D0DCCD.jpeg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Fersk fra trykken! Måtte jo ha den nye Deep Purple i samlingen! 2x180 gram vinyl pluss DVD med konsertopptak fra 2017. 

C93CF985-3BC9-4F35-9941-785E8607B28B.jpeg

• Liker 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noe bra? En får vel ikke en nedlastingskode til de konsertopptakene eller noe, DVD-spiller er det ei stund siden jeg parkerte i kjellern. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre låtene som ble utgitt før resten av plata, er i det i hvert fall høy kvalitet på. Jeg liker spesielt Nothing at All.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, larseko skrev:

Er den noe bra? En får vel ikke en nedlastingskode til de konsertopptakene eller noe, DVD-spiller er det ei stund siden jeg parkerte i kjellern. 

Jeg liker den veldig godt! De tre Sangene som ble utgitt tidligere er ganske representative! Og det var ingen kode for digital versjon, ikke av plate eller konsert.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel den beste DP-plata siden 1993. Selv om det er Mark II, og til dels Mark III, som (for de fleste) er DP så må man jo gi kred til dagens besetning (den lengstlevende med god margin) for å klare å holde det gående.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For to år siden begynte jeg å kjøpe inn noen ti-talls plater som jeg ville ha på vinyl, for det meste gammal death metal. Dette er skiver som jeg har på cd, men de er godt plassert bakerst i garasjen. Manglet kun to plater på lista, så i dag ble de omsider bestilt.

31920D82-0466-4A24-B432-B0C8D8636AEF.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine 3 vinyler. Har ikke platespiller, men de gjør seg bra som veggpryd!

Orango - Colonial Militia vol 1

Dropkick Murphys - Signed and Sealed in Blood

KitFai - Grip

4AAE05AC-8D8D-4368-AD46-223296A10C2D.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Hvilke platespillere har folket?

Kjøpte meg en Argon TT1 på Hifi-klubben. Blir definitivt levert igjen. Hastigheten er uregelmessig. Pitchen blir uhørbar på visse partier. Har testet med 10-12 plater. Alle har det mer eller mindre.

Noen tips om en ny spiller? Helst på bruktmarkedet. Typ 2-3k. 

Gitarnerding er INGENTING i mot Hifi-nerding. Der snakker vi virkelig ugjennomtrengelig jungel! 😳

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Aner ikke. Jeg har et eldre Presonus Audiobox VSL22 og et eldre Focusrite iTrack Solo. Begge funker veldig fint til gitaropptak og andre ting.
    • Den ser fin ut den, men la merke til at den ikke hadde HI-Z funksjon. Er dette en must for å ta opp gitar?
    • Bare en headphones, men i hvert fall 4 inn: https://www.thomannmusic.no/behringer_umc404hd.htm?gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhptDne265-8KgJtEKUuaUxB0n0BTZqs9ZVfOmFHiIRWhDkSSAJwrniEaAs0HEALw_wcB
    • Det er sant, tenkte ikke på.. veit du om en bra interface som har rundt 4 inputs til amp/headsett som også har 4 til daw. Men samtidig under 2 lapper?
    • Denne er innom nå i kveld for en liten setup. En kompis som eier den. Ikke mye annet å gjøre enn å slakke trussrod en tanke, justere strengehøyde og så oljet jeg gripebrettet. Det var veldig tørt, og jeg har vel ikke opplevd å påføre olje en 2-3 ganger og likevel ikke hatt noe særlig å tørke av til slutt. 2018 Les Paul Studio. En av de peneste Studios jeg har sett, tror jeg, og den både låter og føles veldig bra! Hvis det er slik at kvalitetskontrollen hos nyere Gibson var / er tvilsom , så er det ingen tegn på det på denne i hvert fall. Det er rett og slett et glimrende instrument på alle måter! 🙂  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.