Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

Synes er sjarm å høre på Vinyl. Liker å kjøpe eldre vinyl. Har begynt så vidt å samle inn. Som er fra 60-70tallet. Om man klare å finne det ripe fri. Foreldrene mine hadde en stor samling på 90 tallet. Men di ga alt bort. Før dem trudde vinyl var ut. Å cd var inn. Trur dem angre fælt idag. Dem er nokk sikkert ikke alene om å gjøre den feilen på 90tallet. Satt nå tenkte på dette. Huff dem hadde jo mye :( Husker flere som gjorde det. Ga bort til Fretex og sånn. Helt på jorde. Har også sett Vinyl med filmer på. Men kvaliteten er ikke som på bluray eller dvd. Noen som husker disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jackmons said:

Synes er sjarm å høre på Vinyl. Liker å kjøpe eldre vinyl. Har begynt så vidt å samle inn. Som er fra 60-70tallet. Om man klare å finne det ripe fri. Foreldrene mine hadde en stor samling på 90 tallet. Men di ga alt bort. Før dem trudde vinyl var ut. Å cd var inn. Trur dem angre fælt idag. Dem er nokk sikkert ikke alene om å gjøre den feilen på 90tallet. Satt nå tenkte på dette. Huff dem hadde jo mye :( Husker flere som gjorde det. Ga bort til Fretex og sånn

Jeg overtok samlinga til de gamle heldigvis ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kvitter meg sjelden med noe ( og kvinnfolk får ikke bestemme)og begynte å samle på 70 tallet . Det meste her er nærmest strøkent med plast inner og ytter cover . Kaller det pensjonsparing .

Fant en gammel godbit signert av alle når den kom ut ! Håret til Tony Harnell var legendarisk på den tiden . Det var tider det .

Er vel 2500-3000 til sammen ( er en del  flere enn  på bildet her)  .

 

Tok frem 2012 LP Standarden i samme slengen , og ble nok en gang påminnet at dette er den Gibson jeg har med klart fælest lyd .

Burstbucker pro med den nye printkort elektronikken låter forferdelig . Må  elektronikken også byttes - dvs ikke bare pickups ?

Må få inn 57 Classics eller noe Seymour Duncans i den . Hvis jeg kunne byttet den i en LP Trad med 60 s hals , så hadde jeg gjort det .

Men å finne en lefty LP Trad med 60 s hals i Norge er vel nær umulig .

DSCN0345.JPG

DSCN0346.JPG

DSCN0347.JPG

DSCN0348.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sugardaddy65 said:

Jeg kvitter meg sjelden med noe ( og kvinnfolk får ikke bestemme)og begynte å samle på 70 tallet . Det meste her er nærmest strøkent med plast inner og ytter cover . Kaller det pensjonsparing .

DSCN0345.JPG

DSCN0346.JPG

DSCN0347.JPG

DSCN0348.JPG

Pen samling, mann! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, September 04, 2017 den 13.00, Aphelion skrev:

Tipper du mener LaserDisc? Rimelig ulikt vinyl, er vel basically en forvokst forløper til DVD.

https://en.wikipedia.org/wiki/LaserDisc

https://www.google.no/amp/www.atlasobscura.com/articles/the-doomed-effort-to-make-videos-go-vinyl.amp

Man kan bli litt forvirret av dette. Men sånn var det. Vinyl eller Laser Disc. Hehe. Ja det var tider 

Endret av Jackmons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.