Gå til innhold
Ataxia

Vinyl-tråden!

Anbefalte innlegg

Fattern var DJ da han var yngre. Han har konvertert alle vinylene sine til MP3-filer og sa at jeg kunne få alle LPene hans. Dette er hva jeg valgte ut, fra eske 1/28.

bilde9-1.jpg

I'll be back :D

Endret av proffloff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke plass til 28 esker med LPer, og i tillegg var det en del musikk som jeg ikke har noen interesse av å eie :P

Planen er å sjekke én eske for hver gang jeg kommer innom. Så det hoper seg nok opp med posts her etterhvert

Endret av proffloff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh, najs! Jeg antar at det er det opprinnelige britiske trykket av Electric Ladyland. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser liv i denne tråden med et, eh.. teknisk spørsmål :blush:

Stiften på platespilleren min knakk. Trenger ny. Den jeg har er piss lik denne:

201519_Skjermbilde%202015-01-09%20kl.%20

ION iCTO4RS Needle

...men den er ikke oppført med platespilleren min på listen (Lenco L 3806) over spillere denne kan passe til. Hvor nøye er det egentlig...?

(men jeg har ikke lyst til å blåse av 200+ på ei knappenål hvis den ikke passer...

Noen som vet?

Endret av Erkny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper stifter på ebay. Er gjerne en 1/3 av norske priser. Her får du to for 13 pund:

http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-ION-ITTUSB-ITTUSB10-ITTCD10-IPTUSB-TTUSB05-TTUSB10-ST09-/351254854480?pt=Turntable_Parts_Accessories&hash=item51c86bbb50

Du må imidlertid være sikker på at stiften er lik inni, ikke bare fra front.

Hvilken pickup er det på platespilleren? Det er den som avgjør hvilke stift du skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant erstatningsstift til Lencoen på net-on-net da jeg prøvde å google opp pickuptypen.. :) Fant ikke frem til den tidligere....oh well.. 159,- skulle de ha for denne. Kan leve med det.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom platemessa på Kulturhuset i dag. Dro med meg et par støy og drone-skiver, derav "Penpals forever (and ever)" av norske Svarte Greiner. Den var skamdigg!

bilde%2010.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neal Morse ,The Grand Experiment kom i posten idag, har lytta litt på den.Spent på lydbilde om det er vorte for kommersielt.

Har og bestilt Spocks Beard,sitt album kalla : V ,Har høyrt hol på cd plata som eg har hatt av denne,så dette er eit sikkert kjøp på vinyl i mine øyrer. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å sende vinyl til utlandet? Tenkte jeg kanskje skulle legge ut noe på eBay nå siden dollaren er så høy. Har sjekket posten.no og det virker fryktelig dyrt å sende, noe som fort kan skremme unna en del potensielle kjøpere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har solgt en del plater og utlendingene blir alltid like forbannet over portoen. Det er derfor viktig å opplyse om takstene i annonsen.

Solgte noen plater i 5000 kroners klassen. Litt artig med klager på 200 i porto da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sendte med posten da? Og hvordan var det med sporing og forsikring? Har et par plater jeg tror jeg kan få 1000-3000 pr stk for, så kjipt om de skulle forsvinne i posten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. 80-tallsbonansa i heavyhylla den dagen, kom hjem med både Judas, Demon, Krokus og Virgin Steele :D

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.