Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

Siste ukene:

Lp:

Airbag - All rights removed

Änglagard - Viljans öga

Brendan Perry - Ark

Dead Can Dance - Anastasis

Drudkh - Eternal turn of the wheel

Nokturnal Mortum - Voice of steel

Forgotten Woods - As the wolves gather (1. opplag)

7":

Strid - s/t (original)

Tusmørke - Salomonsens hage

Endret av E5051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg platespiller igår og framover blir det sparing til forsterker og høyttalere. Noen kunnskapsrike folk som kan anbefale merker, kanskje eksakte produkter, som kan være noe for meg? Det blir avspilling av alt fra moderne death metal til gamle klassikere som Sabbath, Purple og Zeppelin. Jeg er litt åpen på budsjett, i og med at jeg ikke har råd til noe nå, men ser helst at det ikke blir mer enn rundt 5000 kr - for forsterker og høyttalere.

Endret av embedded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg platespiller igår og framover blir det sparing til forsterker og høyttalere. Noen kunnskapsrike folk som kan anbefale merker, kanskje eksakte produkter, som kan være noe for meg? Det blir avspilling av alt fra moderne death metal til gamle klassikere som Sabbath, Purple og Zeppelin. Jeg er litt åpen på budsjett, i og med at jeg ikke har råd til noe nå, men ser helst at det ikke blir mer enn rundt 5000 kr - for forsterker og høyttalere.

Denon PMA-520 og et par Dali Lektor 1, kanskje? Da er du rundt 5000 for et system som er fint for prisen. Iom at høyttalerne er forholdsvid små, så vil du ikke få den helt djupe sub-bassen, dog. Kan du leve uten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Denon er et bra merke, men bare når det gjelder dyrere produkter. Mange sier at de billigere greiene ikke er særlig bra, i fht. andre produkter i samme prisklasse. Noen meninger om dette?

Når det gjelder høyttalere, så er jeg ikke særlig kresen. Når jeg f. ex. har datahøyttalere koblet til, har jeg ikke særlig med bass via sub, men setter heller pris på definisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har jeg det. :)

Aph: Ved TV-serier etc kan jeg ha volum på ~45 på recieveren,og det er relativt høyt. Må skru opp til 60 for å få litt lyd ut av vinyl. Men som du sier kan det godt hende at TV-serier rett og slett er mastret høyt.

Har utelukkende med komprimering og "loudness war" å gjøre. I gamledager så var det MYE mer dynamikk og pusterom i musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Denon er et bra merke, men bare når det gjelder dyrere produkter. Mange sier at de billigere greiene ikke er særlig bra, i fht. andre produkter i samme prisklasse. Noen meninger om dette?

Når det gjelder høyttalere, så er jeg ikke særlig kresen. Når jeg f. ex. har datahøyttalere koblet til, har jeg ikke særlig med bass via sub, men setter heller pris på definisjon!

Dersom du er i tvil så ville jeg tatt meg en tur på Hi-Fi klubben, flinke folk som har stolthet i yrket sitt, og som ikke selger deg katta i sekken. Er også lurt å høre på det du skal kjøpe først, noen syns enkelte ting låter knallbra, mens andre synes det samme låter drit (mye det samme som gitarutstyr der altså :P ). Når det er sagt, så er ikke PMA-serien til Denon noe å kimse av, da må det ha skjedd noe drastisk de seneste årene, har vært mye forsterker for pengene. Bah! Dra og hør selv, da får man det beste resultatet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått og kjøpt masse vinyler i det siste nå. Her er noen av dem:

Kaizers Orchestra - Maskineri (hvit)

Pink Floyd - The Division Bell (blå)

Pink Floyd - A Nice Pair

The Doors - The Soft Parade

The Doors - Waiting For The Sun

The Beatles - Revolver

The Rolling Stones - It's Only Rock 'n Roll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.