Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

Dæven, det var så mange lapper, ja.. Da får man vente på lønn :P

Koster ikke noe mer enn å få spesiallaget en vanlig ramme som passer. Ukurante mål vettu, 33x33cm eller noe... Disse kan også åpnes mens de henger på veggen, så det er lett å bytte. Blir litt billigere hvis du kjøper 3-pakk :)

Ellers så jeg noen billigere rammer på Råkk & Råll's på tirsdag, men de var ikke på langt nær så stilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen hundre album, og mye av det finnes ikke på hverken Spotify eller Wimp. For det meste obskur metal og thrash metal fra 80-tallet.

Stjerna i samlinga mi er AC DC - Highway To Hell på singel fra 1979. Første skiva mi, og den blei spilt på moderens bærbare platespiller fra -65. Det er så mye knitring og støy på den nå at den snart tar kvelden, men jeg får framdeles ståpels av åpningsriffet hver gang jeg setter den på. Er også glad i skive nr 2, Kiss Alive II.

Har pakka bort skivesnurrer'n nå pga plassmangel, men den skal opp igjen når jeg får anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dukket opp en vinylbutikk i Kristiansand nå, stort sett kjøp&salg av brukter plater, men også salg av nye.

Så jeg har fått økt samlingen min litt i det siste!

Den siste jeg kjøpte var Nazareth - RazAmaNaz, fantastisk plate fra det glade 70-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper plater fra gode artister når jeg kommer over dem her og der. I tillegg prøver jeg å skaffe favorittplata fra favorittartistene.

For øyeblikket pryder disse hylla over sofaen:

post-10219-0-36124900-1328820565_thumb.j

I tillegg har jeg mye ymse rock og metal, egentlig. Queen, Opeth, Eric Clapton, Billy Joel (er vel mer pop men..).

Jeg lurer på om jeg skal raide platesamlinga til pappa igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samlet vinyl siden jeg kjøpte min første Iron Maidenplate som snørrkvalp en gang på åttitallet. Har kvittet meg med noen hundre siste året, men har fremdeles et sted mellom 2 og 3000 plater stående. Har vært hard på Black Sabbath og totalt sett sitter jeg med minst fire eksemplarer av Ozzyplatene, og to eks av hver av de senere frem til og med Tyr. I tillegg har jeg vært ivrig på Vertigo swirllabelen og har rundt 200 stykker i den serien når jeg teller med utgivelser fra hele verden. Av de britiske mangler jeg fremdeles en og annen, men er stort sett bare de aller mest sjeldne slik som Dr.Z, Gordon, Linda Hoyle osv. jeg ikke har skaffet meg. Samler også på noen andre labler slik som RCA Neon, Nepentha og 4AD. Nepentha har jeg samlet på i minst 10 år og har fremdeles ingen av platene :-) Har vært nær noen ganger, men alltid en eller annen jævel som betaler mer enn meg. Slik er det å være gniten.

Ellers har jeg mye norsk musikk, deriblant en god del av black metalutgivelsene fra 1990-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overtatt all vinylen til folka mine. I underkant av 1000 skiver med bla komplett Beatles og led zeppelin :)

Heldig. Jeg tror nok pappa er for glad i samlingen sin til å tillate det, gitt. Men så er det jævlig mye obskurt der, mannen var jo DJ på 70-tallet og det var jaggu mye rart av hits på den tida. :)

Alltid en opplevelse å ta del i sine foreldres yngre dager. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.